Hvad er Remarketing og, hvordan kan det hjælpe dig på vej
Remarketing eller retargeting marketing er fællesbetegnelser for aktiviteter, hvor du udnytter dine kunder og potentielle kunders søgehistorik, og via Cookies rammer dem med annoncer. Du kan gøre det på både sociale medier (SOME) og Google Ads, hvilket ofte er en del af en større PPC-kampagne. Lad os sige, at nogle af dine potentielle kunder har været inde og kigge på din hjemmeside, men i første omgang kommer de ikke videre i købsprocessen. Det er blandt andet her retargeting bliver interessant for dig. Du kan eksponere præcis de samme personer for budskaber, som passer til det trin, de er gået i stå på i deres kunderejse. Retargeting-bannere og display-annoncering kan hjælpe dig med at fange deres opmærksomhed igen og udbygge det kvalificerede kendskab til dig og dit produkt hurtigt og præcist. Dermed sikrer du top-of-mind og kan føre dem videre i konverteringsprocessen, uden at skulle starte forfra med at fange dem via Google eller andre platforme.