Understøt dine kampagner og din branding med displaybannere

Fungerer bannere eller ej? Der er hyppigt røster om, at målgrupperne er blevet bannerblinde. Men det er med de værktøjer, vi har i dag, ikke rigtigt. Bannerannoncering virker. Google display bannere eller Adforms netværk giver rigtig gode muligheder for at målrette dine bannere, så de bliver 100% relevante for dem, bannerne bliver eksponeret for. Og med de animerede HTML5 bannere er de kreative udfoldelsesmuligheder næsten ubegrænsede.

 

Giv standardformater liv med animation eller film – få dine budskaber til at "sprælle"

Med dagens værktøjer får du mulighed for at fange opmærksomhed og interesse, så der skabes klik på bannerne. 

En anden fordel er, at du ganske nøjagtigt kan målrette bannerne, og du får mange visninger. Både med Googles målgruppe definitioner og ikke mindst med remarketing, hvor du annoncerer direkte imod dem, der har besøgt din hjemmeside.

Med den høje frekvens af eksponeringer opnår du en ubevidst lagring at dit Brand i målgruppens hukommelse. Gentagelsen giver målgruppens hjerne opfattelsen af, at de kender Brandet, hvilket giver større sandsynlighed for, at netop du bliver valgt, når målgruppen når til at skulle foretage et køb. Gentagelsens effekt er kendt i adfærdspsykologien.

LÆS OGSÅ: Google og adfærdspsykologisk indsigt – din stærkeste marketingpartner

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

LÆS MERE OM: Branding

 

Er du blevet nysgerrig – så får du her et par eksempler på bannere, vi har skabt for vores kunder, som opfylder deres formål:

 

Resultater for Pettinaroli A/S - producent af VVS-artikler

For Pettinaroli gik en af kampagnerne ud på at skaffe møder til sælgerne. Og spørgsmålet var, om målrettet bannerannoncering kunne hjælpe med det?

Det klare svar er JA.

Kampagnen var så effektiv, at den måtte stoppes før tid, da sælgerne ikke kunne nå at følge med. Og det skal påpeges, at det KUN var VVS-installatører, der reagerede på bannerne. Vi undgik med korrekt målgruppeopsætning og kommunikation, at styre uden om irrelevante henvendelser. Det var med andre ord super effektiv kommunikation. Og kontaktprisen for et møde har ikke været lavere tidligere.

Pettinaroli VVS prøvepakke dispalybanner
Pettinaroli VVS-besøg af Peter displaybanner

Ligeledes for Pettinaroli har vi også udviklet brandingannoncer, der er aktive i perioder, hvor sælgerne har behov for ekstra opmærksomhed om Pettinaroli.

 
 
 
 

Resultater for internationale FLSmidth

For FLSmidth har vi på den globale scene udviklet bannere, der skal sikre tilslutning til nyheds-mails samt til at følge FLSmidth på deres sociale medier.

 
Displaybanner FLSmidth Emissions Compliance
Displaybanner FLSmidth Packing & Dispatching Services

Normalt regner man med, at de næstbedste bannertyper (re-marketingbannere) fungerer godt, når man har en klikrate på 0,12%. De almindelige bannerannoncer har typisk en klikrate på 0,02%. Men vores kunder oplever klikrater på 0,25-0,30%, når vi udvikler dem til displaynetværket. For enkelte annoncer er vi helt oppe på 0,67%.

Målrettet display annonce for FLSmidth havde klikrate på 0,67%.

Ritzau kampagne landingpage

Ingen resultater uden en effektiv lead-opsamling

Bannerannoncer står aldrig alene. De skal selvfølgelig tænkes ind i en større kampagne- eller mediestrategi, med SoMe-annoncering og e-mail flows. Den rette landingpage med relevant indhold og klare call-to-actions i form af en lead-opsamlende formular kan skabe det første touch-point i dine fremtidige kunders kunderejse.

LÆS RITZAU CASEN: Med HubSpot som marketingplatform vælter det ind med leads, permissions og kunder til Ritzau 

Kontaktperson: Morten Lorentzen

Kom igang med displaybannere

Vil du også have udviklet bannerannoncer, der udnytter adfærdsdesign og 100% målgruppeoptimering, så kontakt Morten Lorentzen:

 +45 2029 4877
 morten@relevans.dk