Email-marketing · SoMe · HubSpot CRM · Adfærdsdesign
Ud over den velkendte nyhedstjeneste tilbyder Ritzaus Bureau også ydelsen Via Ritzau til virksomheder. Som kunde hos Via Ritzau kan du sende dine pressemeddelelser ud til Ritzaus opdaterede database med mere end 8.000 journalister og redaktioner på dagblade, radio-/tv-stationer og webmedier. Som ekspert i nyhedsformidling og pressemeddelelser har Ritzau skrevet bogen ”Få dit budskab i medierne”. Bogen er en praktisk guide til, hvordan du skriver en pressemeddelelse – inkl. skabelon, eksempler og tjekliste.
Da Anne Louise Erichsen blev marketingchef hos Ritzau i 2020, ønskede hun at få e-bogen ud at arbejde og derigennem skaffe øget kendskab og leads til Via Ritzau ydelsen.
– Ritzau havde ikke tidligere anvendt digitale marketingkanaler, så jeg havde brug for et ”sandkasseprojekt”, hvor vi kunne få nogle learnings. Vi valgte derfor at tilbyde e-bogen gratis til pr-, kommunikations- og marketingfolk mod permissionafgivelse, forklarer Anne Louise Erichsen.
Efter en analyse af bogens indhold valgte vi at markedsføre e-bogen med tre vinkler: ”En stærk overskrift”, ”Den gode historie” og ”Skabelon til pressemeddelelse”. Ved at overvåge målgruppens reaktioner på de tre vinkler kunne vi justere kampagnen løbende. Det viste sig, at de tre vinkler fungerede helt forskelligt i de forskellige kanaler. For eksempel gav ”skabelon”-vinklen mest i LinkedIn annoncer, mens den næsten intet gav i google tekst-annoncer. Derfor blev skabelon-vinklen fjernet fra den kanal. I et automatiseret e-mailflow opnåede vi, at 71,5% af modtagerne åbnede e-mailene, og hele 19,7% af disse klikkede videre til Landing Pagen.
LÆS OGSÅ: Hvad er HubSpot?
Kampagnen viste sig at have effekt både på kort og længere sigt.
– Vi fik en håndfuld nye abonnementskunder og et kæmpe boost i enkeltstykssalget – og så har vi hundredvis af leads til salgsafdelingen. Vi har også mærket et generelt større kendskab til Via Ritzau hos målgruppen. Vi fik blandt andet omkring 1000 nye følgere på LinkedIn, fortæller Anne Louise Erichsen, som i øvrigt synes, at implementeringen af Hubspot har været dejligt smertefri.
LÆS OGSÅ: Du kan få HubSpot CRM ganske gratis!
Ud over den velkendte nyhedstjeneste tilbyder Ritzaus Bureau også ydelsen Via Ritzau til virksomheder. Som kunde hos Via Ritzau kan du sende dine pressemeddelelser ud til Ritzaus opdaterede database med mere end 8.000 journalister og redaktioner på dagblade, radio-/tv-stationer og webmedier. Som ekspert i nyhedsformidling og pressemeddelelser har Ritzau skrevet bogen ”Få dit budskab i medierne”. Bogen er en praktisk guide til, hvordan du skriver en pressemeddelelse – inkl. skabelon, eksempler og tjekliste.
Da Anne Louise Erichsen blev marketingchef hos Ritzau i 2020, ønskede hun at få e-bogen ud at arbejde og derigennem skaffe øget kendskab og leads til Via Ritzau ydelsen.
– Ritzau havde ikke tidligere anvendt digitale marketingkanaler, så jeg havde brug for et ”sandkasseprojekt”, hvor vi kunne få nogle learnings. Vi valgte derfor at tilbyde e-bogen gratis til pr-, kommunikations- og marketingfolk mod permissionafgivelse, forklarer Anne Louise Erichsen.
Efter en analyse af bogens indhold valgte vi at markedsføre e-bogen med tre vinkler: ”En stærk overskrift”, ”Den gode historie” og ”Skabelon til pressemeddelelse”. Ved at overvåge målgruppens reaktioner på de tre vinkler kunne vi justere kampagnen løbende. Det viste sig, at de tre vinkler fungerede helt forskelligt i de forskellige kanaler. For eksempel gav ”skabelon”-vinklen mest i LinkedIn annoncer, mens den næsten intet gav i google tekst-annoncer. Derfor blev skabelon-vinklen fjernet fra den kanal. I det automatiserede e-mail flow kunne vi se, at 71,5% af modtagerne åbnede e-mailene, og hele 19,7% af disse klikkede videre til Landing Pagen.
LÆS OGSÅ: Hvad er HubSpot?
Kampagnen viste sig at have effekt både på kort og længere sigt.
- Vi fik en håndfuld nye abonnementskunder og et kæmpe boost i enkeltstykssalget – og så har vi hundredvis af leads til salgsafdelingen. Vi har også mærket et generelt større kendskab til Via Ritzau hos målgruppen. Vi fik blandt andet omkring 1000 nye følgere på LinkedIn, fortæller Anne Louise Erichsen, som i øvrigt synes, at implementeringen af Hubspot har været dejligt smertefri.
LÆS OGSÅ: Du kan få HubSpot CRM ganske gratis!
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.