Grafisk design

Grafisk design er visuel kommunikation. Det handler om du udtrykker dine budskaber, igennem en bevidst visuel udtryksform. Du støder på grafisk design over alt i din hverdag. Det gælder alt fra webdesign og UX til dine reklamer på de sociale medier. Så du kan sige grafisk design, er kendetegnet ved det bevidst valgte og udførte visuelle udtryk.

Som kunde kan du forvente designløsninger af høj kvalitet og fleksibilitet. Vores grafiske afdeling er altid opdateret på de nyeste trends, programmer og værktøjer. Grafisk design opgaver har forandret sig betydeligt de sidste 10 år. Hvor du som kunde hovedsagligt før fik løst trykte opgaver – er langt de fleste opgaver nu digitale: Websites, der gør brug af UX og UI samt online marketing, hvor opgaverne ofte er template- og platforms-basérede løsninger. Men selvom ’raster’ er blevet til ’pixels’, er de klassiske discipliner i grafisk design de samme. Viden om typografi, layout, farvepsykologi og design hierarkier er alt afgørende, når du skal formidle dit budskab effektfuldt og æstetisk.

Grafisk design benytter alle visuelle elementer, til at kommunikere med de mennesker, du vil have opmærksomhed fra. Tekst og typografi, foto og video, illustrationer, ikoner, geometriske former, farver, tekstur, lys og rum.

Grafisk design er med til at skabe din virksomheds tilstedeværelse online – det er logoet, den visuelle stil og de interaktive elementer, på dit website; det er den visuelle fortælling igennem billede og grafik i dine kampagner. Grafisk design er med til at formidle din virksomheds ydelser, produkter og processer gennem fx infografik og video. Så når din virksomhed udvikler sig, er det vigtigt, at jeres designlinje og grafiske design opdateres og justeres, så dit brand altid fremstår klart og entydigt.

typgrafi_wide3
 

Hvorfor er grafisk design vigtigt?

Det grafiske udtryk på dine digitale medier og alle andre medier, er det første dine brugerne får indtryk af. Derfor er det afgørende, at det fremstår flot/rigtigt og struktureret. Grafisk design er med til at styrke dit brand, og hjælpe brugerne til at huske og forstå din virksomhed. Det er derfor vigtigt at udvikle en grafiske identitet i overensstemmelse med virksomhedens strategi og "personlighed". Og bruge de nødvendige ressourcer på, at dit CVI (Corporate Visual Identity) gennemsyrer virksomhedens kommunikation. Både i digitale og analoge medier.

På dit website er det grafiske design også med til at gøre det lettere, for dine potentielle kunder at forstå dit brand og navigere rundt på siden (UX). Det er afgørende for din succes og vækst, at udformning og indhold på dit website skaber den rigtige følelse hos dine brugere.

Her hos Relevans, benytter vi os blandt andet meget af den orange farve. Dette gør vi kontinuerligt på alle vores sider, annoncer og bannere. På den måde associeres Relevans med orange. Konsistensen i det grafiske udtryk gør det lettere for dig og vores kunder at huske os. Det giver en kortere vej til at få kunder og at sælge mere. Der er årsager nok til at prioritere grafisk design højt, også i din virksomhed.

Hvilken opgave skal vi løse for dig?

 

Webdesign – ét udtryk, mange platforme

Digital design erstatter nu langt de fleste klassiske grafiske medier, og det gør din kommunikation og markedsføring mere kompleks. Tekst og billeder skal fange brugeren i forskellige situationer, se godt ud og kommunikere det rigtige på alle former for devices. Det kan virke uoverskueligt, men det er her, vi kommer ind. Vi arbejder hver dag med stort set alle systemer og til alle platforme. 

Vi hjælper kunder på mange niveauer:

  • start from scratch eller redesign
  • en lille one-pager – en stor totalløsning
  • opstramning af din kommunikation ved hjælp af adfærdsdesign
  • nyt content og tilføjelser til dit eksisterende site fx kampagnesider, leadgenererende landingpage. 

Sammen kortlægger vi struktur, udvikler idé og koncept for kommunikation i tråd med din branding. Og vi skaber content – målrettede tekster, formidlende billeder og hjælper dig med call-to-actions, der giver dig leads og trafik.

sitemap webstruktur

Store, komplekse websites kræver synlig struktur

Kunderne skal hurtigt og nemt kunne navigere på din hjemmeside. Vi hjælper dig med at skabe en klar struktur og site-arkitektur – og få formidlet produktet med relevant content.

Se casen om Electrolux Professionals website

Mobilversion af Amples website

Enkel og effektfuld løsning til opstartsvirksomhed

Har du startet ny virksomhed og har brug for et website, du med tiden kan bygge videre på? En enkel one-page løsning gjorde, at opstartsvirksomheden Ample hurtigt blev synlig.

Se hele casen om Amples opstart

Web design til KU sundhedsinnovation

Webdesign – formidling og branding

Innovationsportalen sundhedsinnovation.dk fra København Universitet samler 7 sites – og har dermed mange forskellige brugere med mange forskellige interesser. Innovationsportalen bringer brugeren i centrum. Vi har valgt en arkitektur med interaktivitet i form af mange tilgange – som blog, kalender og nyheder, der er bygget over brugernes egne feeds. 

Webdesign – formidling og branding

Innovationsportalen sundhedsinnovation.dk fra København Universitet samler 7 sites – og har dermed mange forskellige brugere med mange forskellige interesser. Innovationsportalen bringer brugeren i centrum. Vi har valgt en arkitektur med interaktivitet i form af mange tilgange – som blog, kalender og nyheder, der er bygget over brugernes egne feeds. 

 

 

Webdesign – følelser og branding

Webdesignet sætter kaffeoplevelsen i centrum. På Coffee by Storms website bringes den besøgende i en sanseposition hvor kaffen næsten kan smages. Forsidevideoen, billederne og farvevalget sørger for dette. Vi ser bønner, der forarbejdes, smukke espressomaskiner, latteart og mennesker, der mødes om kaffen. Farvespektret er kaffeverdenen. Alt sammen for at fortælle historien om Coffe by Storm. Vi ved, at menneskers købsadfærd er stærkt præget af følelser og umiddelbare lyster. Herunder de følelser og lyster, der vækkes ved duften af nybrygget kaffe og læber mod blødt mælkeskum.

 

 

 

Webdesign – relevant formidling

Aage Vestergaard Larsen A/S er Nordens største virksomhed indenfor genanvendelse af plast i høj kvalitet. AVL oser af tung industri, så da man besluttede at formidle budskabet om genanvendt plast indenfor hygiejne- og kosmetikbranchen, krævede det en visuel tilpasning af indholdet på websitet og tilpasning til målgruppen. Den grafiske udformning bærer i høj grad denne tilpasning, sammen med en tekst der er vinklet til og relevant for målgruppen.

 

App design og UI til Hunters Friend

App design – UX og UI

Hunter's Friend er en jagt app udviklet til Danmark, Frankrig, Norge, Sverige og Storbritanien. Brugeren kan finde alle lokale og regionale oplysninger om vildt og jagttider, samt logge og se position for vildt og andre brugere i området. Med 2.0 opdateringen i 2019 kan brugeren nu også oprette områder og grupper med begivenhed- og chat-funktion.

App design handler lige så meget om produktdesign som grafisk design. Funktion og design skal tale både til hjerne og til hjertet. Brugeren skal: 

  • tænde på det overordnede visuelle udtryk
  • nemt forstå app'ens funktioner ved hjælp af klar grafik og interaktion
  • forføres med opmuntringer og belønninger i brugeroplevelsen

Brug for sparring om dit webdesign?

Skal du have lavet en ny hjemmeside? Har du brug redesign af dit webdesign, eller nyt content og leadgenererende landingpages?

Logo og visuel identitet til MiltonMegatherm

Logodesign til Milton-Megatherm

Når to virksomheder fusionerer, er det vigtigt at få skabt et stærkt brand, som alle i koncernen kan tilslutte sig. Hvilke af de gamle værdier skal overføres til det nye firma – eller skal de erstattes af nye for at signalere vækst og forandring? 

Typografivalget faldt på et klart og åbent skriftsnit, der med få ændringer til G'et fik et ansigtsigtsløft og et unikt særkende. Farveforløbet fortæller historien om vekselvarme, temperatur og det varme og kolde kredsløb. Milton Megatherm A/S leverer og installerer alle former for varmeløsninger.

Design af logo til Ample

 

Branding og klar formidling af fagligt komplekse produkter

Det udarbejdede logo kommunikerer Amples identitet – både de politiske og de tekniske visioner – ved at vise netop amplitude, form og kontrast. Den gennemgående røde bue viser på én gang kontrol og frihed!

Se hvordan Ample fik sin profil

Design af logo til Ample
Visuel identitet til SafeExIT

Visuelt koncept til SafeExIT

SafeExIT havde allerede et logo, men manglede en samlet visuel identitet. Vi byggede identiteten op over virksomhedens 4 produkt-/kompetence områder. Dette kom også til at afspejle sig i logoet.

Brug for sparring om din visuelle identitet?

Skal din virksomhed have identitet og personlighed? Har din virksomhed brug for et visuelt løft, der forbedrer konkurrenceevne?

 

Illustration og infografik

En illustration kan forenkle og skærpe dit budskab. Illustration er desuden et vigtigt og stærkt grafisk værktøj. Ved hælp af farvevalg, stil og udtryk understøttes dit koncept og budskab, så det både afspejler og styrker dit brand.

Infografik med animation for Electrolux opvaskekampagne

 

 

Infografik fremhæver budskabet

Animeret infografik kan gøre et tørt budskab mere spændende og overbevisende. Bevægelsen fanger øjet.

Lindpro profilbrochure illustration og infografik

 

Grafik hjælper kunderne med at forstå virksomhedens kompetencer

Overblik og forståelse er noget af det man kan opnå med en grafisk fremstilling. Som her, hvor Lindpros store palette af kompetencer bliver overskuelig og nærværende.

Læs om Lindpros profilbrochure

Lindpro profilbrochure illustration og infografik
Illustration og infografik Lindpro kompetencehus

Har du brug for visualisering af dit budskab?

Skal du i gang med et nyt projekt og mangler du illustrationer og grafik, der kan understøtte dit budskab og brand?

 

Animation og video

Animation er et effektivt visuelt værktøj, der giver opmærksomhed og nemt formidler et budskab. Animationerne bruges både i bannere, annoncer, animerede ikoner og andre grafiske elementer. 

Forstå budskabet på 1 minut!

Animationsvideo som introduktion af nyt koncept. Et kompliceret budskab skåret ind til benet og illustreret med animation. Fra idé og koncept til storyboard, illustration, speak, animation og færdig produktion. Electrolux Professional skulle lancere et helt nyt koncept for sine kunder. I en komplet oplysningskampagne med offline og online materiale, blev budskabet forklaret enkelt og præcist med stor succes. 

Rekordhøje visningstal på TV2.dk

Effektiv informationskampagne med videospots på TV2 og TV2.dk drev trafik til AffaldPlus' website og satte gang i sorteringen. Vi stod for udvikling af koncept, storyboard, art direction, indspilning af speak, indsamling af rekvisitter, udarbejdelse af grafik og projektledelse af filmproduktionen.

Se hele casen om AffaldPlus

Video cases og testimonials

Troværdige kundecases

Storytelling – historier fra det virkelige liv med rigtige mennesker – er ofte mere effektivt i B2B markedsføring end mere traditionel reklame. Det taler til målgruppens følelser. Anbefalinger fra personer, som man fagligt kan identificere sig med, er ofte meget effektive.

Se hvordan du kan lave troværdige kundecases

Giv dit budskab og dine historier liv og lyd

Skal du i gang med et nyt projekt eller en kampagne? Eller har du en god historie du vil fortælle dine kunder?

 

Brochure og andre trykte medier

Heldigvis er der stadig plads til de trykte medier, omend antallet af tryksager er faldet drastisk. Grafisk design vil altid være det bærende element og de faglige dyder går i høj grad på tværs af visuelt design til alle medier. Fra billboards over årsberetninger til emballageetiketter.

Branding Tryksager og profilbrochure for Lindpro

Profilbrochure blev et vigtigt salgsværktøj

Store virksomheder styrker ofte deres brand med en flot årsberetning fyldt med fotos af imponerende projekter. Hos Lindpro lå den smukke tryksag og samlede støv, efter den var trykt.

Efter en workshop med repræsentanter fra alle afdelingerne blev brochuren fyldt med indhold, så den udover at vise Lindpros flotte brand frem – også kan bruges som et aktivt salgsværktøj.

Se hele casen om Lindpros brochure

Design af emballage – her Apovit kosttilskud

 

Nycomeds velkendte produktserie Apovit® fik ny visuel identitet

Målet var at skabe en klar og systematisk adskillelse af de enkelte produkter i farvefamilier – men samtidig bevare et tydeligt fællestræk for hele produktserien. Prikker i klare farver udstråler den glæde og energi, både børn og voksne opnår ved at bruge vitaminer og andet kosttilskud fra apoteket. 

Se også hvordan designet blev bredt ud

Design af emballage – her Apovit kosttilskud
Produkt differenciering – analytisk forarbejde
Gyldendal Uddannelse tryksager og annoncer kommunikations koncept

 

Slice-of-life og pangfarver

Udgangspunktet for designet af annoncer og kataloger, var at skabe en genkendelig og iøjenfaldende grafisk stil, som på sekunder fortæller historien om spændende læremidler til rigtige børn. Og med Gyldendal som tydelig afsender.

Se konceptet til Gyldendal

Fang dine kunder offline?

Skal dine kunde have dit materiale i hånden? Vi kan hjælpe med materialevalg, trykgang og distribution.

 

POS og Outdoor

Udendørs og på messer gælder det især om at skabe blikfang, og dernæst på enkel og letafkodelig måde bringe budskabet. POS materiale skal fungere på flere niveauer – og flere afstande. Vi har arbejdet med lidt af hvert, og de grafiske dyder vil altid skinne igennem i vores løsninger.

Outdoor bus skilt Frederiksberg Kommune kampagne

 

Fra idé til skraldevogn

Oplysningskampagne til borgerne er pakket ind i farvestrålende billeder af madaffald med et kunstnerisk islæt. Klare, mættede farver vækker ifølge farvepsykologien følelser – og er action-prægede og understøtter budskabet på outdoor-standere og kommunens skraldebiler.

Se billeder der skaber blikfang i bybilledet

Outdoor bus skilt Frederiksberg Kommune kampagne
Messestand for Electrolux Professional

 

Et rum med identitet

En stand på en messe er en lille satelit af hele virksomheden. Det er vigtig at virksomhedens identitet er afspejlet én til én på messen, så genkendeligheden er på plads. Samtidig skal grafik og content støtte kommunikation og salg på standen.

Læs mere om branding

Messestand for Electrolux Professional

Eksponér dit budskab med blikfang og klarhed

Skal din kampagne fange folk på farten? Skal dit brand og din virksomhed vises frem til et event eller på en messe?

Giv din viden et boost med et 30 minutters webinar

Få ny inspiration til, hvordan du får flere leads og kunder og styrker dit brand. Lige nu er har vi et helt nyt webinar om branding på programmet. Brug 30 minutter på at deltage. Oplægsrækken opdateres jævnligt med nye temaer og indhold. Du kan blive klogere på flere relevante discipliner inden for digital marketing, marketing automation, adfærdsdesign og adfærdspsykologi.

Se listen over torsdags-webinarer og tilmeld dig