Der kommer hele tiden nye regler når det gælder marketing. En af dem, som har haft størst betydning, er GDPR lovgivningen. Den har skabt en forandring og nye udfordringer, når det gælder dataindsamling bl.a. ved 3. parts cookies.
Viden
Viden
ca. 4 min.
Er Google Analytics 4 bedre end 3. parts cookies?
01.02.2022 / Bertram Danielsen
ca. 2 min.
Er Meta blot et navneskift, for at undgå dårlig omtale?
01.02.2022 / Bertram Danielsen
Som du nok allerede har hørt, har Mark Zuckerburg ændret det overordnede firmanavn fra Facebook til Meta. Hvorfor mon? Hmmm...
ca. 7 min.
Seo: Vil du gerne ranke højt på Google og derigennem få flere kunder?
12.01.2022 / Lasse Hinke
Her får du de nyeste tips og tricks til, hvordan du SEO-optimerer din hjemmeside. Google ændrer hele tiden vilkårene og kriterierne, der bruges til at evaluere din hjemmesides indhold. Og nye opdateringer betyder derfor løbende større krav til dig og din søgemaskineoptimering (SEO).
ca. 3 min.
Datadrevet marketing med RFM-modellen
08.12.2021 / Lasse Hinke
Datadrevet marketing er et tankesæt, en analysemetode, en proces og en arbejdsmodel, der handler om systematisk og målrettet bearbejdning af dine kunder. Resultatet er større ROI, og dermed mere effekt for pengene. RFM hjælper med at segmenterer kunderne ud fra deres købsadfærd og derved, hvor relevante de er for jer.
ca. 2 min.
Black Friday anno 2021 og de adfærdspsykologiske faktorer
02.12.2021 / Morten Lorentzen
Så har vi igen været igennem en Black Friday. Og har den været ligesom de foregående år?
Ikke helt.
ca. 3 min.
Jungs personlighedstyper: Relevans’ Brand Types gør dit brand stærkt!
02.11.2021 / Morten Lorentzen
Hvis dit produkt eller din virksomhed var en person, hvordan ville den person så være?
Din målgruppe skal lære dit brand at kende, som var det et menneske af kød og blod. Så kan den enkelte bedre tage stilling til, om han eller hun vil vælge dit brand til eller fra.
For at gøre dette på en operationel måde arbejder vi hos Relevans med Brand Types, baseret på psykologen C. G. Jungs personlighedstyper. Med disse brand types definerer vi, hvilken menneskelig personlighed, dit brand skal afspejle.
ca. 9 min.
14 steps til en succesfuld digital strategi
29.10.2021 / Lasse Hinke
Der er stadig B2B virksomheder, der ikke arbejder med en egentlig digital strategi som en del af deres overordnede forretningsstrategi. Og det er en klar fejl!
ca. 2 min.
Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
17.08.2021 / Morten Lorentzen
Så er den i handlen! Relevans’ nye bog, hvor vi går i dybden med, hvor vi som mennesker ikke agerer rationelt – selv ikke i business to business indkøb. Vi ligger alle under for en adfærdspsykologisk kodning, som vi ikke kan undslå os.