Viden

ca. 1 min.

Sympatiskabende kampagne for Københavns Kommune

Københavns Kommune – adfærdspsykoligisk kampagne

07.06.2022 / Morten Lorentzen

Du har sikkert prøvet det. Du har travlt og er i bil igennem København. Det alene kan være stressende. Men når så det hele står stille, fordi, der er parkeret en skraldebil midt på vejen, I EN EVIGHED, så vokser frustrationen. Og det giver desværre mange aggressive ”tæt på” kørsler og dytten.

Menneskelige reaktioner

Hvad vi sjældent tænker er, at det er en simpel nødvendighed, hvis København skal forblive en ren og ordnet by. Der er heller ingen, der reflekterer over, at hvis skraldebilerne kører tidligt morgen, så bliver der protester fra beboerne over larmen.

Alle reaktioner er meget menneskelige. Med den nye kampagne, har vi skabt et univers, som tager toppen af frustrationerne. Og den kreative løsning tager udgangspunkt i, at det er sværere at hidse sig op over nogen, man har et forhold til – og sympati for – end helt anonyme personer, der blokerer vejen.

Autencitet

I løsningen portrætteres rigtige skraldemænd, som arbejder i København. Universet er autentisk og giver indtryk af de personer, der sørger for at holde byen ren.

Fotostilen er et mix mellem kunstnerisk og dokumentarisk. Med respekt for den enkelte skraldemands personlighed.

Konceptet har skabt stor begejstring blandt skraldemændene og i Københavns Kommune. Så hverdagen er blevet en smule mindre stressende og pænere at se på. 

Løsningen er både smuk og virkningsfuld.

LÆS OGSÅ: Nudging får folk til at sortere masser af madaffald!

Er der en adfærd, som du ønsker ændret, eller har din virksomhed andre kommunikative udfordringer, så giv os et kald og få et bud på, hvordan en løsning kan udformes.

Eller udfyld her under, så kontakter vi dig

SE ANDRE ARTIKLER OM: Branding Adfærdspsykologi

Morten Lorentzen

Få inspiration til, hvordan du får flere leads og kunder

Sig ja til at modtage e-mails fra Relevans om markedsføring og kommunikation.

Hold dig opdateret