Når du læser denne artikel, er du sikkert blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen.
Lige fra de ukendte kundeemner (Suspects) tiltrækkes, via en struktureret nurturing proces, hvor de navngivne kundeemner (Prospects) bearbejdes og overvåges, til det enkelte kundeemne er klar til at købe af dig. Og din sælger kan lukke den første ordre. Hvordan du gør det i praksis, får du opskriften på i Relevans’ Lead-model.
Relevans Lead-model giver dig mulighed for at styre processen; helt fra de kolde kundeemner du ikke ved noget om, til de emner, der klar til at købe af dig. Ved at integrere salg og marketing i en samlet lead-model, kan du forlænge sælgerens indsats, så dine kundeemner oplever, at dine sælgere er tilstede på de rigtige tidspunkter i processen med den helt rette og relevante viden og information. Vel at mærke uden, at den enkelte sælger bruger tid på det. Det sikrer, at dine sælgere får mere tid og overblik til at koncentrere sig om at lukke de varme kundeemner, lige når de er klar til at købe.
LÆS MERE OM: Inbound Marketing processer
Lead-konceptet er bygget op omkring de klassiske trin i salgstragten. Hvert trin i processen planlægges, så det via et automatiseret flow leder det enkelte lead videre til næste trin. Flowet og de enkelte elementer tilpasses, så det fungerer optimalt i forhold til netop din virksomhed og dine målgrupper.
Din virksomhed er uden tvivl speciel og har sit eget særpræg, sin egen struktur og sine egne processer.
Derfor er det afgørende, at Lead-modellen tilpasses dig og din virksomhed. Dog er der en række forudsætninger, som er fælles for alle virksomheder. Derfor er selve grundmodellen den samme.
De faser, de enkelte leads bevæger sig igennem, er i langt de flere tilfælde også de samme.
Vil du have hjælp til, hvordan du skaffer flere varme leads, så kontakt Lasse Hinke og så en snak om din leadproces.
LÆS MERE OM: Leadgenerering
LÆS MERE OM: Inbound marketing