Viden

ca. 2 min.

Sådan får du flere varme leads!

Få flere varme leads nu!

28.12.2020 / Lasse Hinke

Når du læser denne artikel, er du sikkert blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen.

Lige fra de ukendte kundeemner (Suspects) tiltrækkes, via en struktureret nurturing proces, hvor de navngivne kundeemner (Prospects) bearbejdes og overvåges, til det enkelte kundeemne er klar til at købe af dig. Og din sælger kan lukke den første ordre. Hvordan du gør det i praksis, får du opskriften på i Relevans’ Lead-model.

Tag leadtesten og få gratis rapport

Hvad gør Lead-modellen for dig?

Relevans Lead-model giver dig mulighed for at styre processen; helt fra de kolde kundeemner du ikke ved noget om, til de emner, der klar til at købe af dig. Ved at integrere salg og marketing i en samlet lead-model, kan du forlænge sælgerens indsats, så dine kundeemner oplever, at dine sælgere er tilstede på de rigtige tidspunkter i processen med den helt rette og relevante viden og information. Vel at mærke uden, at den enkelte sælger bruger tid på det. Det sikrer, at dine sælgere får mere tid og overblik til at koncentrere sig om at lukke de varme kundeemner, lige når de er klar til at købe.

LÆS MERE OM: Inbound Marketing processer

Hvordan er lead-processen bygget op?

Lead-konceptet er bygget op omkring de klassiske trin i salgstragten. Hvert trin i processen planlægges, så det via et automatiseret flow leder det enkelte lead videre til næste trin. Flowet og de enkelte elementer tilpasses, så det fungerer optimalt i forhold til netop din virksomhed og dine målgrupper.

Leadgenerering – sådan finder du de rigtige leads hurtigt og effektivt!

Tragten

Din virksomhed er uden tvivl speciel og har sit eget særpræg, sin egen struktur og sine egne processer.

Derfor er det afgørende, at Lead-modellen tilpasses dig og din virksomhed. Dog er der en række forudsætninger, som er fælles for alle virksomheder. Derfor er selve grundmodellen den samme.

De faser, de enkelte leads bevæger sig igennem, er i langt de flere tilfælde også de samme.

Vil du have hjælp til, hvordan du skaffer flere varme leads, så kontakt Lasse Hinke og så en snak om din leadproces.

Få del af mere viden på et af vores torsdags webinarer

Se listen over kommende torsdags webinarer og tilmeld dig

LÆS MERE OM: Leadgenerering

LÆS MERE OM: Inbound marketing

SE ANDRE ARTIKLER OM: E-mail marketing Leadgenerering

Lasse Hinke

Få inspiration til, hvordan du får flere leads og kunder

Sig ja til at modtage e-mails fra Relevans om markedsføring og kommunikation.

Hold dig opdateret