Hvis dit salg og din salgsproces, er afhængig af, at du møder dine kunder face-to-face, er der ingen tvivl om, at Corona-krisen betyder kæmpe omvæltninger for dig og dit salg. Det står lysende klart, at du hverken nu – eller i den kommende tid, får mulighed for at møde dine leads og kunder face-to-face. Men det betyder heldigvis langt fra, at de ikke er i markedet.
Corona-krisen og alt det, der følger med den, kræver andre greb, end du normalt bruger, for at dit salg kan fungere. Her nedenfor, har vi samlet værktøjer, der hurtigt og effektiv giver dig opmærksomhed hos dine leads og kundeemner – og som gør det muligt for dig at komme tæt på dem, selvom vi pt. er i en verden, hvor vi ikke kan mødes.
Den gode nyhed er, at værktøjerne også vil være med til at øge din og salgsafdelingens effektivitet, når vi forhåbentligt snart kommer på den anden side af krisen, og igen kan mødes! Så der er alt at vinde ved at ændre dit setup.
Inbound Marketing er en effektiv måde at sikre dialog
Inbound Marketing er værktøjet, der gør det muligt for dig på en effektiv måde, at få adgang til de leads og kundeemner, som er i markedet netop nu. For netop Inbound Marketing tager udgangspunkt i dine kundeemners behov hele vejen igennem købsprocessen. Fra den første søgeproces, hvor dine kolde emner ikke kender dig og dine produkter, og til de er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing endnu mere effektiv nu, hvor alle er mere usikre på fremtiden og søger sikkerhed. Og nu, hvor du ikke face-to-face kan skabe tryghed og sikkerhed for leads og kundeemner, kan du sikre den nødvendige tillid gennem en struktureret proces, hvor du svarer på alle ustillede spørgsmål. Ved at levere relevant content på det rigtige tidspunkt hele vejen igennem beslutningsprocessen, sikrer du, at din virksomhed er top-of-mind og du positionerer dig som en seriøs leverandør. Du øger dermed sandsynligheden for, at de vælger dig og dine produkter.
LÆS MERE OM: Inbound Marketing
FÅ GRATIS RÅD OG VEJLEDNING: Book en tid
Webinarer giver dig taletid
En effektiv måde at komme tættere på dine leads og kundeemner er webinarer. Du kommer på én gang tæt på og får sat ansigt på dig og din virksomhed. På den måde kommer du et væsentligt skridt tætte på dine leads og kundeemner – uden at møde dem. Det handler om, at sikre, at de temaer, du stiller skarpt på, er i øjenhøjde med de udfordringer dine leads og kundeemner oplever.
Hos Relevans kender vi til flere gode værktøjer til at afholde et webinar. Ring eller skriv til Lasse Hinke eller 2427 3254 for at få en snak om mulighederne.
Skab nærvær og få flere leads med videomail
Du kender det uden tvivl selv. Video er hurtig og effektivt måde at levere selv tekniske budskaber på. Det er også er effektivt kontakt-værktøj. Ved at bygge dit Inbound setup op omkring 1 til 1 videoer, kan du lynhurtigt skabe nærvær og tillid. Du får vist dit ansigt og er dermed et væsentligt skridt tætte på dine leads. Samtidig skiller du dig ud i forhold til dine konkurrenter. Det bliver meget nemmere for dine kundeemner at afkode dit budskab. Og sidst men ikke mindst, så vokser åbningsraten på dine mails. Det korter lead tiden drastisk ned og bringer dig hurtigt og effektivt tættere på dine leads.
Vil du vide mere om, hvordan du får et effektivt setup, når du skal arbejde med videomails? Kontakt Lasse Hinke og få en snak.
Øg effekten med effektive opfølgningsflows
Hvor effektivt er dit setup, når det gælder opfølgning på dine salgsklare leads? Endnu et godt værktøj er opfølgningsflows. Erfaringen viser, at mange virksomheder ikke har sat processen omkring opfølgning på leads og kundeemner i system. Hvis du kan nikke genkendende til dette, bør du stærkt overveje at omstrukturere! Virkeligheden er, at du ved at systematisere opfølgningsprocessen kan øge din kapacitet dramatisk. Og samtidig øger du hitraten ganske betydeligt. Vi ser effektforøgelser på op til 500 %
Vil du have en uforpligtende snak om, hvordan du øger effekten? Kontakt Lasse Hinke og få en snak.