Den rationelle forbruger er en myte – få viden om adfærdspsykologi i markedsføring

Få 3 gratis kapitler og få indblik i adfærdspsykologi i markedsføring

Hvis du er opmærksom på de forskellige adfærdspsykologiske biases, vi er kodet til at have, kan du gøre din kommunikation skarpere med henblik på at få modtageren til at gøre som du ønsker.

Adfærdspsykologi_bogen
 

Mennesker træffer ikke altid rationelle beslutninger

Hverken privat eller på jobbet træffer vi de rationelle og logiske beslutninger. Og vi vil helst træffe de nemme system 1-beslutninger, som ikke kræver vores tankevirksomhed og energi.

Ved at udnytte relevante teorier om menneskets adfærd og biases, kan du derfor skabe målbare resultater. Det gør vi hele tiden, når vi udvikler kommunikation for vores kunder. Og du vil opleve, at selv små ændringer i den måde, du kommunikerer på, har kæmpe effekt. Blandt de mange greb vi benytter er framing, nudging, farvepsykologi, tabsaversion, priming, ankereffekt, tallenes psykologi, kognitiv dissonans og social proof.

Læs mere om nogle af de adfærdspsykologiske metoder, som kan skabe målbare resultater for dig:

 

Tilmeld dig et webinar

I efteråret kan du deltage i 2 webinarer om adfærdspsykologi og adfærdsdesign. Og der er endnu flere spændende marketing emner på webinarlisten. Tjek listen ud og find inspiration til hvordan du kan få mere ud af din marketingindsats.

Tjek listen over webinarer og tilmeld dig
Webinar_animation_action_lead