Leadgenerering · Digital Marketing · SoMe · Online annoncering (SEM)
Da Coronapandemien ramte Danmark i marts 2020, blev næsten alle ledere med ét til distanceledere. Pitstop Management tilbyder foredrag, kurser og personlig sparring indenfor distanceledelse. Så derfor gjaldt det for konsulentvirksomheden om at smede, mens jernet var varmt. Det var afgørende at sikre synlighed med de rigtige budskaber og dermed tiltrække de rigtige kunder.
Pitstop Management havde i forvejen en Google Ads konto. Da Relevans tog over, analyserede vi målgruppens adfærd med fokus på, om den aktivt søger efter løsninger, eller om en push-strategi skulle tages i brug. Resultatet var entydigt. Google Ads er den mest effektive kanal for Pitstop Management.
Inden de eksisterende annoncer blev revideret og nye annoncer opsat, blev der lavet en søgeordsanalyse. De nye søgeord fra analysen blev omsat til effektive kampagner. I samme omgang blev der udviklet nye landingpages, som matcher de nye Google annoncer, så brugeren møder det samme på hjemmesiden, som han eller hun har søgt efter i Google.
Det nye kampagne setup gav hurtigt pote i form af henvendelser fra ledere, der ville være kunder.
Efter en periode med Google Ads kampagner anbefalede Relevans at teste en push-strategi af. Her fungerer LinkedIn bedst for Pitstop Management. Relevans sørger for, at LinkedIn annoncerne rammer direkte ned i de pains, som målgruppen sidder med. Ved denne push-strategi tages der højde for, at målgruppen ofte opfatter mindre kendte virksomheder som "farlige". Farlige i den forstand, at de færreste hopper direkte ned i salgstragten og bliver kunder. For at skabe tillid og bevise sine kompetencer, tilbyder Pitstop Management et gratis kapitel af Lars Pedersens bog "Samarbejde – hver for sig". Med dette tilbud til en nøje udvalgt målgruppe og med de rigtige budskaber, lykkedes det at skabe en lind strøm af leads til Pitstop Management.
Hos Relevans anbefaler vi selvfølgelig også Pitstop Management og Lars Pedersens bog, hvis du gerne vil blive bedre til at lede dine medarbejdere på distancen.
LÆS OGSÅ: Google og adfærdspsykologisk indsigt – din stærkeste marketingpartner
LÆS OGSÅ: 6 gode råd, der styrker din leadgenerering og giver dig varme leads
LÆS MERE OM: SEO, SEM og retargeting
LÆS MERE OM: Leadgenerering
"Mit mål var jo at få 1-2 opkald om ugen. Nu får jeg nærmest opkald hver dag", siger Lars Pedersen, der er indehaver af Pitstop Management.
Af de brugere, der kom fra LinkedIn annoncerne, udførte 13,06% en ønsket handling på hjemmesiden. En ønsket handling er eksempelvis, at de gav sig til kende ved at udfylde en formular eller klikke på en e-mail/telefonnummer.
Da Coronapandemien ramte Danmark i marts 2020, blev næsten alle ledere med ét til distanceledere. Pitstop Management tilbyder foredrag, kurser og personlig sparring indenfor distanceledelse. Så derfor gjaldt det for konsulentvirksomheden om at smede, mens jernet var varmt. Det var afgørende at sikre synlighed med de rigtige budskaber og dermed tiltrække de rigtige kunder.
Pitstop Management havde i forvejen en Google Ads konto. Da Relevans tog over, analyserede vi målgruppens adfærd med fokus på, om den aktivt søger efter løsninger, eller om en push-strategi skulle tages i brug. Resultatet var entydigt. Google Ads er den mest effektive kanal for Pitstop Management.
Inden de eksisterende annoncer blev revideret og nye annoncer opsat, blev der lavet en søgeordsanalyse. De nye søgeord fra analysen blev omsat til effektive kampagner. I samme omgang blev der udviklet nye landingpages, som matcher de nye Google annoncer, så brugeren møder det samme på hjemmesiden, som han eller hun har søgt efter i Google.
Det nye kampagne setup gav hurtigt pote i form af henvendelser fra ledere, der ville være kunder.
"Mit mål var jo at få 1-2 opkald om ugen. Nu får jeg nærmest opkald hver dag", siger Lars Pedersen, der er indehaver af Pitstop Management.
Efter en periode med Google Ads kampagner anbefalede Relevans at teste en push-strategi af. Her fungerer LinkedIn bedst for Pitstop Management. Relevans sørger for, at LinkedIn annoncerne rammer direkte ned i de pains, som målgruppen sidder med. Ved denne push-strategi tages der højde for, at målgruppen ofte opfatter mindre kendte virksomheder som "farlige". Farlige i den forstand, at de færreste hopper direkte ned i salgstragten og bliver kunder. For at skabe tillid og bevise sine kompetencer, tilbyder Pitstop Management et gratis kapitel af Lars Pedersens bog "Samarbejde – hver for sig". Med dette tilbud til en nøje udvalgt målgruppe og med de rigtige budskaber, lykkedes det at skabe en lind strøm af leads til Pitstop Management.
Hos Relevans anbefaler vi selvfølgelig også Pitstop Management og Lars Pedersens bog, hvis du gerne vil blive bedre til at lede dine medarbejdere på distancen.
Du kan besøge Pitstop Management her.
Af de brugere, der kom fra LinkedIn annoncerne, udførte 13,06% en ønsket handling på hjemmesiden. En ønsket handling er eksempelvis, at de gav sig til kende ved at udfylde en formular eller klikke på en e-mail/telefonnummer.
LÆS OGSÅ: Google og adfærdspsykologisk indsigt – din stærkeste marketingpartner
LÆS OGSÅ: 6 gode råd, der styrker din leadgenerering og giver dig varme leads
LÆS MERE OM: SEO, SEM og retargeting
LÆS MERE OM: Leadgenerering
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.