Case: idényt

Idényt fik en god idé og fik pustet liv i gamle kunder

idényt (logo)

Kampagne/koncept · Leadgenerering

E-mail baseret kampagne puster liv i gamle kunder. Du kender garanteret magasinet idényt – Danmarks meste læste magasin (1,2 millioner læsere). Men du ved måske ikke, at idényt har udviklet et hav af effektive digitale muligheder for annoncører til danske boligejere. Idényt har faktisk været så dygtige til at lave nye produkter, at de har forsømt at holde gryden i kog med relevant e-mail marketing, som skaber leads til idényts sælgere.

Har du også brug for et kommunikationskoncept eller at forny dit brand?

idényt Testpilot mikrowebsite landingpage

Idényts salgsdirektør Tommy Sverre Willumsen fik den idé at bede Relevans om hjælp til at lave et struktureret e-mail marketingkoncept.

Nyt e-mail marketing koncept puster liv i gamle kunder

Relevans skabte et koncept bestående af personlige e-mails, nyhedsbreve og landingpages. Idényt og Relevans’ team blev enige om fire slagkraftige temaer og tilbud til målgruppen. Og forskellen var til at få øje på:

Både personlige e-mails og e-news havde væsentligt højere åbnings- og klikrater end tidligere e-mail kampagner. Kampagnen har pustet liv i gamle kunder og givet nye leads til idényts sælgerteam.

”Jeg har kun godt at sige om dét, Relevans har lavet, og samarbejdet har funket. De forstod hurtigt, hvad vi havde behov for, og de har god fornemmelse for vores målgruppe”

fortæller Tommy Sverre Willlumsen.

 

3 grunde til, at det nye kampagne koncept virker:

Udbytte: Overskrifter og budskaber har knivskarpt fokus på annoncørens udbytte.
Enkelhed: De forskellige tilbud serveres enkelt og overskueligt. (Kortere tekster. Færre budskaber. Færre tal. Mindre indforstået)
Call-to-action: Der er kælet for links og knapper, så de pirrer modtageren – som samtidig ved, hvad han får ud af at klikke.

LÆS MERE OM: Branding

LÆS MERE OM: Leadgenerering

LÆS OGSÅ OM: Relevans og vores tilgang til kommunikation

 

idényt landingpage
idényt Testpilot mikrowebsite landingpage

Idényts salgsdirektør Tommy Sverre Willumsen fik derfor den idé at bede Relevans om hjælp til at lave et struktureret e-mail marketingkoncept.

Nyt e-mail marketing koncept puster liv i gamle kunder

Relevans skabte et koncept bestående af personlige e-mails, nyhedsbreve og landingpages. Idényt og Relevans’ team blev enige om fire slagkraftige temaer og tilbud til målgruppen. Og forskellen var til at få øje på:

Både personlige e-mails og e-news havde væsentligt højere åbnings- og klikrater end tidligere e-mail kampagner. Kampagnen har pustet liv i gamle kunder og givet nye leads til idényts sælgerteam.

”Jeg har kun godt at sige om dét, Relevans har lavet, og samarbejdet har funket. De forstod hurtigt, hvad vi havde behov for, og de har god fornemmelse for vores målgruppe”

fortæller Tommy Sverre Willlumsen.

 

3 grunde til, at det nye kampagne koncept virker:

Udbytte: Overskrifter og budskaber har knivskarpt fokus på annoncørens udbytte.
Enkelhed: De forskellige tilbud serveres enkelt og overskueligt. (Kortere tekster. Færre budskaber. Færre tal. Mindre indforstået)
Call-to-action: Der er kælet for links og knapper, så de pirrer modtageren – som samtidig ved, hvad han får ud af at klikke.

idényt landingpage

LÆS MERE OM: Branding

LÆS MERE OM: Leadgenerering

LÆS OGSÅ OM: Relevans og vores tilgang til kommunikation

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du også have gang i din forretning med et godt koncept og email-marketing?