Adfærdsdesign · Email-marketing
Geberit er verdensmestre i systemer til væghængte toiletter. Der er ingen i VVS-branchen, som ikke ved det. Men Geberit har igennem de seneste år udviklet andre systemer og produkter, der er lige så smarte og professionelle. Fællesnævneren er nem installation og høj kvalitet. Udfordringen er at sikre, at de udførende opnår et højt kvalificeret kendskab til hvert af disse produkter – og samtidig husker at bestille dem, når de efterfølgende står i den aktuelle situation ude hos kunderne.
I samarbejde med Geberit udarbejdede vi en plan for e-mail marketing med månedlige nyhedsbreve, eDM-kampagner og opfølgende e-mails. Som udgangspunkt skulle der mindst tre artikler nyhedsbrevet “Nytt & Nyttigt” – og links til landingpages med demovideoer, cases, konkurrencer, seminar- og messeinvitationer, produktnyheder, tips og anden inspiration til VVS’eren.
Den første eDM-kampagne var en spørgeskemaundersøgelse, hvor vi spurgte VVS’eren, hvad der er vigtigst for ham i relation til produkt features og information. Resultaterne brugte vi efterfølgende til at bestemme indhold og udformning af kampagner og artikler.
”Vi havde brug for et bureau, som virkelig forstår byggebranchen og de mange målgrupper – og som både har evnen og viljen til at få tingene til at ske”, fortæller Lise-Lotte Kristiansen, marketingkonsulent i Geberit Nordic.
Konceptet blev gennemført i Sverige i 2016. Resultaterne viste efter første år, at strategien var rigtig og forsætter i 2017. Konceptet bliver nu også implementeret i Danmark og de øvrige nordiske lande.
Vi har samlet 3 gode råd til, hvordan du gør Geberit kunsten efter og sikrer top-of-mind og salg her og nu:
LÆS MERE OM: Branding
LÆS OM B2B LEADGENERERING: B2B markedsføring i en digital verden
Geberit er verdensmestre i systemer til væghængte toiletter. Der er ingen i VVS-branchen, som ikke ved det. Men Geberit har igennem de seneste år udviklet andre systemer og produkter, der er lige så smarte og professionelle. Fællesnævneren er nem installation og høj kvalitet. Udfordringen er at sikre, at de udførende opnår et højt kvalificeret kendskab til hvert af disse produkter – og samtidig husker at bestille dem, når de efterfølgende står i den aktuelle situation ude hos kunderne.
I samarbejde med Geberit udarbejdede vi en plan for e-mail marketing med månedlige nyhedsbreve, eDM-kampagner og opfølgende e-mails. Som udgangspunkt skulle der mindst tre artikler nyhedsbrevet “Nytt & Nyttigt” – og links til landingpages med demovideoer, cases, konkurrencer, seminar- og messeinvitationer, produktnyheder, tips og anden inspiration til VVS’eren.
Den første eDM-kampagne var en spørgeskemaundersøgelse, hvor vi spurgte VVS’eren, hvad der er vigtigst for ham i relation til produkt features og information. Resultaterne brugte vi efterfølgende til at bestemme indhold og udformning af kampagner og artikler.
”Vi havde brug for et bureau, som virkelig forstår byggebranchen og de mange målgrupper – og som både har evnen og viljen til at få tingene til at ske”, fortæller Lise-Lotte Kristiansen, marketingkonsulent i Geberit Nordic.
Konceptet blev gennemført i Sverige i 2016. Resultaterne viste efter første år, at strategien var rigtig og forsætter i 2017. Konceptet bliver nu også implementeret i Danmark og de øvrige nordiske lande.
Vi har samlet 3 gode råd til, hvordan du gør Geberit kunsten efter og sikrer top-of-mind og salg her og nu:
LÆS MERE OM: Branding
LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i en digital verden
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.