HubSpots CRM er 100% gratis – både nu og i al fremtid. Det er nu ikke den vigtigste grund til, at du bør overveje HubSpot CRM, hvis du går i tanker om at skifte dit nuværende CRM-system.
Det kan være svært at navigere rundt i hvilket CRM-system, som er det rette for dig. Da der findes et bredt udvalg af gratis CRM-systemer derude. Vi vil derfor prøve at guide dig gennem udvalget og argumentere for, hvorfor HubSpot kan være det rigtige valg af gratis CRM-systemer.
HubSpot CRM har i løbet af få år udviklet sig til at være en af de førende systemer på CRM-markedet på linje med Microsoft og Salesforce. Ifølge analysefirmaet G2Crowd, er HubSpot markedsleder i både Small, Medium og Large-segmentet. Der er flere årsager til, at HubSpot CRM kan være et fornuftigt valg for dig.
Du får nogle af dem her:
SE OVERSIGT: HubSpot Connect – The Complete Guide to Integrations
LÆS OGSÅ: Overlad trygt din Inbound Marketing og HubSpot til en certificeret partner
HubSpot CRM er et 100% gratis CRM-værktøj. Og nej det er ikke en begrænset udgave af HubSpot CRM. Det er den fulde og hele CRM-pakke du får. Og det er helt op til dig, hvordan du vælger at bruge det. Der er ingen krav om, at det skal integreres med de øvrige HubSpot moduler (Sales Hub, Marketing Hub, Service Hub) for at fungere. Du kan derfor frit vælge at bruge det sammen med dine bestående systemer.
Her får du de centrale funktioner i HubSpot CRM:
Du kan frit udbygge din CRM-løsning med alle andre HubSpot moduler og funktionaliteter. Nedenfor kan du se, hvad du helt konkret får med i de enkelte HubSpot Sales Hub pakker. HubSpot Marketing Hub og HubSpot Service Hub får du en gennemgang af på et senere tidspunkt, indtil da kan du se her, hvad HubSpot selv skriver.
DU KAN OGSÅ FÅ GRATIS: 50 HubSpot Hacks – en håndbog til vækst
Træerne vokser ikke ind i himlen. HubSpot kan naturligvis ikke leve af udelukkende at give sin software væk gratis. Derfor er der naturligvis nogle salg- og marketing features, du ikke får i den gratis version. Du kan til enhver tid tilkøbe disse. Men som sagt er det mest nødvendige med i allerede gratisversionen. Det du ikke får med er beskrevet under de tre Hubs – Sales Hub, Marketing Hub og Service Hub.
HubSpots salgsværktøjer er samlet i Sales Hub. Alt efter dit behov, kan du vælge Sales Hub i tre forskellige versioner – Sales Starter, Sales Professional og Sales Enterprise. For hvert trin, du går op, får du flere muligheder og funktioner. Du kan til enhver tid supplerer dit gratis HubSpot CRM med en af de tre pakker.
Her får du en gennemgang af de vigtigste funktioner, i de tre pakker:
Sales Starter henvender sig til dig, der har brug for et effektivt salgsværktøj. De vigtigste features er samlet her.
Du kan effektivisere dialogen og kontakten til dine leads og kunder:
Du får også funktioner, der letter kontakten til leads:
Værktøjer til salgsudvikling:
Se priser her: Hubspot Sales Starter
Med Sales Professional får du flere funktioner og flere brugere. Ud over de ting, du får med i Sales Starter, får du også:
Værktøjer til automatisering af salgsprocessen:
Herudover får du mulighed for at gøre salgsprocessen mere personlig og effektiv. Der er værktøjer til:
Herudover får du flere muligheder for at organisere data:
Se priser her: HubSpot Sales Professional
Ud over de ting, du får med i Sales Starter og Sales Professional, får du blandt andet:
Værktøjer til coaching og udvikling af sælgere:
Du får også værktøjer til at øge effektiviteten:
Se priser her: HubSpot Sales Enterprise
HubSpot CRM egner sig til en lang række forskellige brancher og virksomhedstyper. HubSpot har valgt at pakketere deres løsninger, så det giver mening for både mindre og større virksomheder at bruge værktøjet. Først og fremmest betyder det, at selve CRM-delen er gratis, at der reelt ikke er nogen nedre grænse for, hvem, der kan anvende værktøjet. De tilhørende pakker – eller Hubs, som HubSpot kalder dem, er prissat i forhold til funktionaliteterne.
Her følger et par eksempler på forskellige typer virksomheder med vidt forskellige behov, som med fordel kan arbejde med HubSpot CRM:
HubSpot er godt værktøj at arbejde i for rigtig mange virksomheder. Vi bruger det i øvrigt selv. Vi har igennem årene brugt en del forskellige systemer. Men ingen af dem har tilnærmelsesvis kunnet levere det samme overblik og den samme effektivitet på tværs af CRM, salg og marketing. Det er naturligvis ikke det samme, som at HubSpot CRM også passer til dig og din virksomhed.
Der hvor jeg oplever, at HubSpot adskiller sig negativt fra eksempelvis Microsoft og Salesforce er, at HubSpot er en portalløsning med rigtig mange features og opsætningsmuligheder. Men der kan være virksomheder – især store internationale – der har så komplicerede setups, at det kræver skræddersyede løsninger. Så er HubSpot måske ikke den oplagte løsning. Men inden du skrotter HubSpot så lad os tage en snak. Dels er der som sagt rigtig mange muligheder for at tilpasse CRM-delen. Og dels findes der API’er, der gør det muligt at koble f.eks. Microsoft CRM eller Salesforce sammen med HubSpot.
KOM I GANG MED HUBSPOT CRM: Hvad er HubSpot CRM startpakke?
LÆS MEGET MERE OM HUBSPOT: Hvad er HubSpot?
LÆS OGSÅ: Hvad er HubSpot Marketing Hub?