”Permission is king” i den digitale verden. Og har du ikke permission fra alle dine kunder og potentielle kunder, mister du hele tiden muligheder for at påvirke og sælge til dem, som netop nu er i markedet for dine produkter og services.
Det er blevet sværere at skaffe permissions
Du kender det sikkert fra dig selv. Kampen om din opmærksomhed vokser konstant. Derfor er der en klar tendens til, at vi er mere bevidste om, hvem vi giver permission til. Det betyder langt fra, at det er en umulig opgave at indhente permissions. Tværtimod. Men det kræver indsigt og forståelse af den byttehandel, du skal slå af med dine permission-givere.
LÆS OGSÅ: Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
Adfærdspsykologiske greb spiller en afgørende rolle
Hos Relevans anvender vi altid adfærdspsykologi i vores arbejde. Det gælder naturligvis også, når vi udvikler koncepter, der skaffer permissions til vores kunder. Med få greb kan vi øge klikraten med op til flere hundrede procent.
LÆS OGSÅ: Opnå-undgå segmentering med eksempler på permission-tekster
Det gode gamle svarkort og andre effektive permission drivere
Uanset om det gælder online eller offline platforme indeholder en effektiv strategi ofte konkurrencer og tests. Men det er langt fra altid nødvendigt – eller for den sags skyld den mest effektive vej. Alt efter din målgruppe, kan der være mange andre veje. Eksempelvis har vi for nyligt udviklet løsninger, hvor det gode gamle svarkort var det mest effektive middel. I andre tilfælde har vi kunnet samle store mængder permissions via vores kunders hjemmesider. Du kan se et eksempel på en løsning, vi har hjulpet Lungeforeningen med at udvikle.
LÆS CASE: Lungeforening – adfærdspsykologi giver 4 gange så mange permissions
Bring alle kontaktpunkter i spil
Når du planlægger indsamling af permissions, er det vigtigt, at du bringer så mange kontaktpunkter som muligt i spil. Ofte kan det være lettere at få permission der, hvor du og dine kolleger er i personlig kontakt med jeres kunder. Men husk at få dine kunder til at bekræfte deres accept ved aktivt at ”opt'e in”. Og vær opmærksom på, hvordan du præcist formulerer din permissiontekst. Ifølge Markedsføringsloven skal et samtykke være udtryk for en frivillig, specifik og informeret viljetilkendegivelse.
LÆS OGSÅ: Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
Hvis du vil have inspiration til permission indsamling – og se eksempler på effektive permission-tekster, der lever op til lovgivningen – er du velkommen til at kontakte Lasse Hinke og få en snak.
LÆS MERE OM: Leadgenerering