Hvis vi mennesker altid handlede optimalt, ville alle have en bugnende opsparing og aldrig et overforbrug. Vil ville motionere en halv time dagligt, og flæskestegs-sandwichen ville vige for sundere alternativer.
Viden
Viden
ca. 3 min.
Sådan bruger du en lokkedue
30.08.2017 / Morten Lorentzen
ca. 2 min.
Kohærensmarkører: Små ord med STOR betydning
26.06.2017 / Morten Lorentzen
Kommunikation af et budskab handler ikke kun om formidling. Kommunikation drejer sig i lige så høj grad om at give modtageren en god oplevelse af processen med at tilegne sig viden. Fx processen ved at læse en salgsannonce eller en artikel om adfærdspsykologi.
ca. 3 min.
Signaleringseffekt: Elsker kunderne det, du sælger?
31.05.2017 / Lasse Hinke
Vores følelser ansporer os og motiverer os til at handle. Det er følelserne, der informerer os, og det er dem, der advarer os, hvis der er fare på færde. Følelser gør os glade, ophidsede, eftertænksomme, vrede og lykkelige.
Følelser er med andre ord vigtige redskaber for, at vi kan forstå og færdes sikkert i vores omverden.
ca. 4 min.
Mental bearbedjning: Dine valg er styret af naive forestillinger
20.04.2017 / Lasse Hinke
Prøv at forestille dig, at du skal huske 6 situationer i dit liv, hvor du følte dig selvsikker og afslappet.
ca. 3 min.
Kontekst: Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19.03.2017 / Morten Lorentzen
Hvis jeg siger ordet ”journalist”, tænker du så først på ordet ”gul”, ”cykel” eller ”interview”? Jeg vender tilbage til spørgsmålet senere.
ca. 2 min.
Sådan får du flere permissions!
31.01.2017 / Lasse Hinke
Hvorfor er permissions så vigtige for dig og alle os andre?
Permissions er for langt de fleste af os det vigtigste brændstof i markedsføringen i 2017. E-mail marketing er i dag den hurtigste og mest effektive måde at sikre top-of-mind og kvalificeret kendskab. Samtidig rummer e-mail marketing muligheden for at arbejde med 1:1 budskaber og automation.
ca. 3 min.
Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30.01.2017 / Morten Lorentzen
Du er ude for at bytte nogle af julegaverne. Og det ville da heller ikke være tosset, hvis du kom hjem med et godt tilbud eller to.
ca. 4 min.
Trends for 2017 marketing: Det hårde med det bløde
05.12.2016 / Lasse Hinke
2017 bliver året, hvor det hårde og det bløde går hånd i hånd.