Viden

Viden

ca. 2 min.

Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe

08.01.2019 / Morten Lorentzen

Når du udvikler hjemmesider og landingpages, bruger du erfaringer, big data, Google Analytics, eye-tracking mv. for at optimere sitet. Men der er flere muligheder for, at du kan få endnu flere brugere til at klikke, konvertere og købe!

Læs artiklen
ca. 2 min.

Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7

29.10.2018 / Lasse Hinke

Ved at opbygge intelligente lead-flows, der tilpasser sig efter dine potentielle kunders adfærd og behov, hjælpes de hver især igennem faserne i købsprocessen, når de er klar. Det betyder, at du slipper for kold kanvas og møder med kunder, der endnu ikke er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing en effektiv og sikker måde at styre din leadgenerering og dit salg på.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Psykologien bag Black Friday

24.10.2018 / Morten Lorentzen

Nogen ser frem til det – og andre sukker og tænker: Skal vi nu til det igen? Black Friday skiller vandene. Men hvorfor elsker nogen Black Friday, når andre hader den?

Læs artiklen
ca. 4 min.

Hvordan farvepsykologi bryder konventioner

02.10.2018 / Morten Lorentzen

Det er mange grundlæggende erfaringer og teorier, vi kan og skal trække på, når vi bruger farver i markedsføring og kommunikation. Og der er undersøgelser og eksperimenter inden for farvepsykologi, vi kan blive kloge af.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

15.08.2018 / Morten Lorentzen

Kravet til alle os marketingfolk er blevet større med den nye persondataforordning, der trådte i kraft den 25. maj 2018. Kravene til dokumentation for permission-afgivelse samt kravene til opbevaring af data er blevet skærpet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?

22.06.2018 / Morten Lorentzen

Får du hvad du betaler for? Eller sagt på en anden måde: har prisen på et produkt indflydelse på din opfattelse af dette produkt? Studier viser, at prisen i mange tilfælde spiller en væsentlig rolle i forbindelse med vores opfattelse af produkters kvalitet og effekt.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Penge er ikke bare penge. Økonomiske beslutninger afhænger i høj grad af, hvordan vi mentalt bogfører en begivenhed.

Læs artiklen
ca. 2 min.

GDPR – fik du styr på dine databaser?

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Fredag den 25. maj 2018 var en milepæl for os marketingfolk: Den nye persondataforordning blev nemlig en realitet. Kravet til dokumentation for permission-afgivelse er trådt i kraft, og kravene til opbevaring af data er skærpet.

Læs artiklen