Viden

Viden

ca. 3 min.

Hvis du skal sælge et kedeligt produkt

03.12.2019 / Morten Lorentzen

Så brug adfærdsgreberne ”Knaphed” og ”Urgency”

Hvis du har et produkt eller ydelse, som din kunde ikke står og skal bruge lige nu, så kan det være endog meget svært at få sat købsprocessen i gang. Du kan sikkert selv mærke følelsen af træthed, hvis snakken fx falder på din pensionsordning.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten!

03.06.2019 / Lasse Hinke

Inbound Marketing handler om at generere leads. Men hvor du i traditionel leadgenerering ikke lægger skjul på, at det drejer sig om salg, så er Inbound-baseret leadgenerering mere defensiv og subtil.

Med Inbound hjælper du dine potentielle kunder med den viden, de skal bruge, for at løse en udfordring og træffe en beslutning.

EMNE: Inbound
Læs artiklen
ca. 3 min.

Sådan opsamler du e-mail-permissions korrekt iflg. markedsføringsloven

01.05.2019 / Morten Lorentzen

Der indgives rekordmange klager til ombudsmanden over ulovlig markedsføring tilsendt via e-mail og SMS. Og det skyldes, at kun få har sat sig ind i de ret simple regler for, hvordan en klar tilladelse fra e-mail indehaveren indhentes.

Læs artiklen
ca.

Test din viden om SEO

11.04.2019 / Morten Lorentzen

Har du også erkendt, at det er en nødvendighed at ligge først blandt Googles søgeresultater, for at få trafik til din hjemmeside – og dermed forretning?

EMNE: SEO
Læs artiklen
ca. 1 min.

SEO: 88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold

11.04.2019 / Morten Lorentzen

Vi havde det på fornemmelsen. En af de mange myter om SEO arbejde er sejlivet. Vores lille 3-spørgsmåls analyse viser, at hele 88% af de 99 personer, der har taget analysen, mener, at flere links på en hjemmeside er bedre end mere indhold.

EMNE: SEO
Læs artiklen
ca. 4 min.

Adfærdspsykologi: Din mavefornemmelse overtrumfer fakta og analyser

11.03.2019 / Morten Lorentzen

Det er undersøgt, at selv erhvervsledere sjældent træffer beslutninger baseret på kolde data, hvis ikke mavefornemmelsen er med. Vi er som mennesker kodet til at vurdere situationer, inden vi siger ja eller nej. Hvis en beslutning føles forkert, så har vi svært ved at tage den. Og det har dine kunder også.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?

20.02.2019 / Lasse Hinke

Emnefeltet er det første du ser, når du åbner din mailbox. Alligevel bliver emnefeltet ofte nedprioriteret. Og det er rigtig synd.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Hvordan byder du nye kunder velkommen?

15.01.2019 / Lasse Hinke

Uanset om du markedsfører en webshop, en detailkæde – eller du sælger til B2B markedet – så ved du sikkert, at en kunde, der har købt én gang hos dig, ikke pr. automatik er loyal efter første køb. Vidste du, at din kunde erfaringsmæssigt skal foretage fire køb, før det er blevet en vane for ham at bruge dig som leverandør?

Læs artiklen