En effektiv go-to-market strategi er din sikkerhed for, at du når dine mål og skaber vækst. Den skal frem for alt være robust og gøre det muligt for dig at styre din tilgang af varme leads og kunder.
Når du skal vækste din forretning, er du afhængig af, at din go-to-market strategi. Det er afgørende, at den er agil, så du løbende kan justere din indsats i forhold dine mål og den aktuelle markedssituation. Og så skal den sikre dig overblik og fuld transparens over alle faser og elementer i processen lige fra du møder dine potentielle kunder første gang og til de forlader dig igen. Spørgsmålet er om din go-to-market strategi lever op til det?
En effektiv go-to-market strategi er din sikkerhed for, at du når dine mål og skaber vækst. Den skal frem for alt være robust og gøre det muligt for dig at styre din tilgang af varme leads og kunder. For verden ændrer sig konstant. Og for at du skal kunne nå i mål, er det afgørende, at du løbende kan justere alle elementer i hele processen. Samtidig er det vigtigt, at den giver dig overblik over alle nøgletal i hele processen.
Hele din proces skal hænge sammen og være understøttet af sammenhængende processer. Der må kort sagt ikke være nogen huller eller noget, der er overladt til tilfældighederne. Normalt deler vi processen op i tre stadier – Top-, Middle- og Bottom of Funnel. Top of Funnel handler om at tiltrække de rigtige leads. Middle of Funnel handler om at få dem til at give sig til kende. Og Bottom of Funnel handler om modne dem til de er klar til at blive givet videre til salg.
Hvor mange leads genererer dit website hver uge? Og er det de rigtige lead du tiltrækker? Hvis ikke dit website er krumtappen i din go-to-market strategi i dag, sidder du på et stort uforløst potentiale. Kig på din egen adfærd. Uanset hvem vi er og, hvad vi arbejder med, starter vi alle sammen med at Google. Uanset hvilken udfordring vi står overfor. Så derfor er det afgørende at fange de rigtige leads allerede her og lede dem hen til relevant content. For jo tidligere i processen, du får adgang til dine leads, jo mere øger du muligheden for at bringe dig i spil i den videre proces. Det er vigtigt, at dit website er tænkt ind i din go-to-market strategi.
Det handler bestemt ikke kun om salg eller marketing. Al erfaring viser, at succesraterne stiger, når processer og systematikkerne fra marketing implementeres i salg. Ved at systematiserer bearbejdning og opfølgning på de sales ready leads, marketing leverer til salg, øges konverteringerne betragteligt. Hvis processen overlades til den enkelte KAM eller sælger, tabes der varme leads på gulvet. Eksempelvis viser de nyeste undersøgelser, at integrerede automatiserede opfølgningsflows øger både hitrate og kapacitet 3-4 gange. Vel at mærke uden at din salgsafdeling belastes yderligere. Derfor er det vigtigt at hele processen frem til ordren er lukket og kunden er i hus, tænkes med ind i go-to-market strategien.
Skal du vækste din forretning, får du her tre gratis tilbud: