For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!

18/10/2016 af relevans

Hvis dit produkt eller din virksomhed var en person, hvordan ville den person så være?

PRØV TEST

Din målgruppe skal lære dit brand at kende, som var det et menneske af kød og blod. Så kan den enkelte bedre tage stilling til, om han eller hun vil vælge dit brand til eller fra.

For at gøre dette på en operationel måde arbejder vi hos Relevans med Brand Types, baseret på psykologen C. G. Jungs personlighedstyper. Med disse brand types definerer vi, hvilken menneskelig personlighed, dit brand skal afspejle.

Når brand typen er valgt, skal brandet fremstå ens, uanset om man møder det i en annonce, på en hjemmeside, på TV, i radioen, eller ved et besøg i din virksomhed. Det giver et markant og stærkt brand og dermed en bedre bundlinje.

Hvis brandets personlighed udtrykkes forskelligt fra gang til gang, bliver målgruppen forvirret. Og resultatet er en plumret profil og dermed en svækket brand-værdi.

Jungs personlighedstyper

Det centrale i psykologen C. G. Jungs personlighedstyper er en teori om, at mennesket har fire basale bevidsthedsfunktioner: Sansning, intuition, tænkning og følelse. Alle mennesker er typisk en blanding af disse fire funktioner, som er parvist modsatrettede.

modsat-type_pos

Der er som regel en dominerende funktion (hovedfunktionen) og en hjælpefunktion, som er en af de tilstødende funktioner. Føletypen er fx følsom, lyststyret og emotionel, hvorimod Tænketypen er analytisk, kritisk og faktaorienteret.

En tredje dimension, der beskriver en personlighed/et brand, er ekstraversion og introversion, som i Jungs teori betegner bevidsthedsindstillingen.

Ekstraverterede personer og brands er udfarende, kontaktskabende og effektive. Introverterede er mere eftertænksomme og dybsindige.

I praksis skal kommunikationen altid afspejle den valgte typologi. Ofte udvælger vi 4-5 værdiord, som kommunikationen skal bygges over. Disse ord bliver en rettesnor for vores valg af billed- og sprogstil, modeller, stemme til voice-over etc. Kort sagt skal alle kommunikative elementer udtrykke den valgte Brand Type, som også kan illustreres i et radardiagram.

radar_pos

Diagrammet viser typologien på et introverteret brand, der har føletype som hovedfunktion og sansetype som hjælpefunktion. Dette brands personlighed kunne kort beskrives med fire ord: Aktiv, positiv, klog og omsorgsfuld.

 

Brand Typen kan testes

Relevans har udviklet en Brand Type Test®, så vi statistisk kan dokumentere, hvilken menneskelig personlighed et brand afspejler.

Formålet med Brand Type Testen® er at undersøge, hvordan målgruppen opfatter brandet samt have et værktøj, der kan sikre konsekvens i kommunikationen.

Prøv en online minitest her: Relevans Brand Type minitest

Læs vores materiale om Relevans’ Brand Type Test®

Hvis du ønsker at læse mere på Jungs typologier, kan Preben Grønkjærs bog Forståelse fremmer samtalen stærkt anbefales.

Ja tak, jeg vil gerne høre mere om Relevans’ Brand Types

Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.
02/10/2018

Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?
22/06/2018

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”
29/05/2018

GDPR – fik du styr på dine databaser?
29/05/2018

Konformitet gør dine kampagner mere effektive!
19/04/2018

Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!
20/02/2018

Hvordan byder du nye kunder velkommen?
20/02/2018

Hvor dyrt er “Gratis”?
06/02/2018

B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads
09/01/2018

Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!
09/01/2018

3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
17/11/2017

Vil du have flere varme leads?
17/11/2017

Hvorfor virker Black Friday?
17/11/2017

Permission is king
04/10/2017

Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
28/09/2017

Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
27/09/2017

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
31/08/2017

Sådan bruger du en lokkedue
30/08/2017

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Dialogbaseret leadgenerering
18/10/2016

Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing
18/10/2016

Sådan får du håndværkeren til
at pege på dit produkt!

18/10/2016

Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!
18/10/2016

Datadrevet marketing med RFM-modellen
14/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015