Hvad er brand awareness?
Brand awareness refererer til, hvor godt et brand eller en virksomhed er kendt af sin målgruppe. Det er en indikator for, hvor godt et brand har formået at etablere sig i markedet og opbygge en relation til sine kunder.
Der findes mange måder at måle brand awareness på, herunder:
Brand awareness er vigtig, fordi det kan påvirke købsbeslutninger. Jo mere et brand er kendt, jo mere tilbøjelige er folk til at købe det, da det er mere tillidsvækkende og troværdigt. Derfor er det en central del af mange marketingsstrategier at øge brand awareness og opbygge et positivt brandimage.
Der er mange måder, du kan øge brand awareness for din virksomhed. Her er nogle muligheder:
Det er vigtigt at huske, at øget brand awareness tager tid, og det er en løbende proces. Derfor er det en god idé at inkludere aktiviteter, der øger brand awareness, i din langsigtede marketingstrategi.
Brug 30 minutter og deltag i ét af de gratis torsdags webinarer. Vi gi'r dig ny inspiration og tips til, hvordan du får styrket din markedsføring, så den giver flere leads og kunder.
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.