For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Vind med GDPR!

Ja det kan lyde mærkeligt, men vores kunde Pettinaroli A/S skulle som alle andre forberede sig til de nye GDPR regler. Og det kom der kun noget godt ud af.

Pettinaroli A/S sælger komponenter og komfortløsninger til VVS-branchen. Og ligesom de fleste andre er e-mails indsamlet igennem mange år og nogen gange lidt ureglementeret og de ligger ofte i forskellige baser.

De nye GDPR regler, som blev lov i fredags, var en kærkommen lejlighed til at få ryddet op i alle baserne og få indsamlet fornyet e-mail samtykke.

LÆS OGSÅ: Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

”Vores databaser var sammensat af en masse emner, der var indsamlet i mange forskellige situationer over lang tid, så vi var lidt nervøse for, hvad reaktionen ville være, når vi bad om fornyet samtykke”, fortæller marketingchef Birgitte Riddersholm Larsen fra Pettinaroli A/S.

Hendes bekymring gik dog ikke i opfyldelse. Tværtimod:

”Heldigvis sikrede Relevans, at over 33% af emnerne afgav fornyet samtykke. Og det lykkedes os sammen med Relevans at opbygge en struktureret e-mail marketing-platform, som har bragt vores potentielle kunder meget tættere på os. De deltager aktivt i de kampagner, vi udsender. Og vi kan mærke et øget aktivitetsniveau på vores hjemmeside og hos sælgerne.

Vi var ret imponerede over, at det første nyhedsbrev, Relevans konstruerede efter samtykkekampagnen, havde en åbningsrate på 42% og en klikrate på 17%”, siger marketingchef Birgitte Riddersholm Larsen.

Fremtiden er løbende fornyede samtykker!

En af de kommende regler er, at der er en forældelsesfrist på et år på en e-mail, der ikke har været i brug. Så for at være 100% aligned, sørger vi for, at al kommunikation, som målgruppen reagerer på, indbringer et fornyet samtykke. På den måde er de fleste samtykker ganske friske.

Samtykke pr. telefon er muligt med Relevans’ set-up

Markedsføringsloven er klar. Et samtykke kan kun afgives, hvis det er aktivt tilvalgt af samtykkeafgiveren. Det betyder, at hvis man vil sætte en kunde eller kontakt på nyhedsbrevet, spørger man om det er ok, som man tidligere gjorde. Herefter sender man en e-mail, som modtageren bekræfter er korrekt (dobbelt opt-in). For Pettinaroli har vi integreret denne funktion med den almindelige e-mail opfølgning på et servicekald. Kunden tager på den måde selv styring på at afgive et korrekt samtykke, og vi sikrer, at alle regler overholdes.

Vil du også have vækst i – og vedligehold af – din e-mail database? Så ring eller skriv til Morten Lorentzen på 3326 7152 eller morten@relevans.dk

Se flere cases