Case: myPRO Electrolux Professional, Norge

Fra nul markedsføring til flyvehøjde på få måneder med e-mail automation

Electrolux Professional logo

B2B Kampagne · E-mail Marketing og Automation · Leadgenerering

Norge er et stort land. Så hvad gør man, når afstanden mellem B2B kunderne er så stor, at der ikke er økonomi i at pushe salget med sælgerbesøg?

Svar: Man kigger sine danske kolleger over skulderen og versionerer den kampagne, der blev kåret som den bedste blandt alle Electrolux koncernens kampagner worldwide i 2016.

Vil du optimere din salgsproces?

“Vi har jo længe kunnet se, at Relevans' e-marketing model har fungeret i Danmark og solgt tusindvis af vaskemaskiner. Derfor lå det lige til højrebenet at bede Relevans hjælpe os her i Norge. Og jeg må indrømme, at både salgsteamet og jeg er imponerede. Allerede efter første mail i kampagnen, begyndte ordrerne at strømme ind,” fortæller Wenche Fjeld, der er marketingansvarlig hos Electrolux Professional i Norge.

Automatiseret flow fordelt på hver sælger

Relevans står både for den strategiske og praktiske versionering af den danske lead-kampagne: I samarbejde med det norske salgs- og marketingteam udvalgte vi de fire mest relevante brancher:

  1. Industri
  2. Rengøring
  3. Camping/Marina
  4. Hotel/Restaurant

Gennem automatiserede flows får de potentielle kunder relevant og handlingsorienteret kommunikation: eDM’er, landingpages, tilbudsformularer og personlige opfølgningsmails med den lokale sælger som afsender. Den adfærdspsykologiske vinkel taler til målgruppens aktuelle ”pain” indenfor tøjvask og kommer med en relevant løsning – og et godt tilbud, som rigtigt mange i målgruppen siger JA til.

Sælgeren skal bare lukke ordren

“Vi har kørt to kampagner og er ovenud tilfredse med salget. Vores sælgere får serveret stakkevis af leads på et sølvfad. De skal bare ringe kunderne op og lukke ordren. Vi er ved at være klar til 3. kampagnerunde nu og forventer, at succesen fortsætter,” forklarer Wenche Fjeld.

MERE OM MARKETING AUTOMATION:
Se listen over kommende torsdags webinarer og tilmeld dig

myPRO Norge Kampagneflow med Automation

“Vi har jo længe kunnet se, at Relevans' e-marketing model har fungeret i Danmark og solgt tusindvis af vaskemaskiner. Derfor lå det lige til højrebenet at bede Relevans hjælpe os her i Norge. Og jeg må indrømme, at både salgsteamet og jeg er imponerede. Allerede efter første mail i kampagnen, begyndte ordrerne at strømme ind,” fortæller Wenche Fjeld, der er marketingansvarlig hos Electrolux Professional i Norge.

Automatiseret flow fordelt på hver sælger

Relevans står både for den strategiske og praktiske versionering af den danske lead-kampagne: I samarbejde med det norske salgs- og marketingteam udvalgte vi de fire mest relevante brancher:

  1. Industri
  2. Rengøring
  3. Camping/Marina
  4. Hotel/Restaurant

Gennem automatiserede flows får de potentielle kunder relevant og handlingsorienteret kommunikation: eDM’er, landingpages, tilbudsformularer og personlige opfølgningsmails med den lokale sælger som afsender. Den adfærdspsykologiske vinkel taler til målgruppens aktuelle ”pain” indenfor tøjvask og kommer med en relevant løsning – og et godt tilbud, som rigtigt mange i målgruppen siger JA til.

myPRO Norge: Kampagneflow med Automation

Sælgeren skal bare lukke ordren

“Vi har kørt to kampagner og er ovenud tilfredse med salget. Vores sælgere får serveret stakkevis af leads på et sølvfad. De skal bare ringe kunderne op og lukke ordren. Vi er ved at være klar til 3. kampagnerunde nu og forventer, at succesen fortsætter,” forklarer Wenche Fjeld.

MERE OM MARKETING AUTOMATION: Se listen over kommende torsdags webinarer og tilmeld dig

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du have hjælp til at optimere din salgsproces?