For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Nyt website i adfærdsdesign driver leads som aldrig før til Electrolux

Ligesom mange andre leverandører af tekniske løsninger på B-t-B markedet fokuserede Electrolux Professionals website tidligere på produkter og tekniske data. I 2018 lancerede Electrolux et ny website worldwide, og Relevans fik lov at sætte et solidt adfærdspsykologisk fingeraftryk på den danske hjemmeside. Her kan du se fem eksempler på det nye websites adfærdsdesign:

1. Udefra-ind fokus og relevans

På forsiden starter kunderejsen med, at brugeren opfordres til at vælge sin branche. Herefter møder han udelukkende relevant information om løsninger og muligheder til netop hans branche. (Mennesker vil helst høre om sig selv.)

2. Max 4 valgmuligheder

På hver underside mødes brugeren af max 4 call-to-actions. Forsøg viser nemlig, at vi mennesker højst overskuer 4 alternativer ad gangen. Og selvom vi måske foretrækker mange valgmuligheder for at få kontrol, har vi reelt nemmere ved at træffe en beslutning, når vi præsenteres for få valg.

Læs mere om disse forsøg i bogen Adfærdspsykologi i markedsføringen »

3. Involverende værktøjer

Købsprocessen for professionelle vaskerimaskiner til et firma eller en boligforening er ofte lang, og de forskellige beslutningstagere har brug for viden og vejledning. På websitet får de tre muligheder for selv at komme frem til den erkendelse, at Electrolux har de bedste løsninger til deres vaskeri (vi mennesker bryder os ikke om at blive overtalt af salgsgas). På websitet kan målgruppen:

– Teste vaskeriets vaskebehov
– Få en guide med 9 ttring han bør overveje, inden han beslutter sig
– Selv beregne vaskeriets besparelse i strøm og vand, hvis de gamle maskiner udskiftes med nye fra Electrolux.

4. Motiverende fokus

Eksempel: Når en boligforening skal investere i nye vaskemaskiner og tørretumblere til fællesvaskeriet, må Electrolux overtale tre målgrupper med hver deres behov og motiverende fokus: Beboerne, varmemesteren og boligforeningen. Fra fokusgrupper ved vi, at der skal forskellige argumenter til at overtale de tre interessenter. Det nye website er derfor adfærdsdesignet ud fra teorien om opnå- og undgå-tilgang.

Du kan læse mere om opnå- og undgå-personer her

5. Social samhørighed og identifikation

”Lige børn leger bedst”, siger man. Det er også dem, der minder om os selv, som vi mennesker helst vil have gode råd af. Derfor har vi lagt troværdige kundecases på Electrolux’ hjemmeside. På undersiden for boligforeninger er der fx links til tre cases med driftsleder og bestyrelsesmedlemmer. Alle tre er suppleret med videointerviews, som giver større troværdighed og hurtigere budskabsforståelse hos disse målgrupper med mange svage læsere.

Få 5 tips til produktion af troværdige videocases

Hvis du vil høre, hvordan vi kan hjælpe dig med adfærdsdesign, så ring eller skriv til Morten Lorentzen på tlf.  3326 7152 eller e-mail morten@relevans.dk.

Lige nu kan du få e-bogen Adfærdspsykologi i markedsføringen gratis, hvis du deltager i vores undersøgelse om digital markedsføring. Svar her og få e-bogen

Se flere cases »