For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Social Proof: Mennesket er et flokdyr. Udnyt det i din markedsføring!

Menneskers adfærd er i vid udstrækning styret af ønsket om social proof eller accept, som det hedder på dansk. Derfor virker det for eksempel bedre at skrive: 87 % af gæsterne på dette værelse har genbrugt deres håndklæde ’“ end blot at appellere til gæsternes miljøbevidsthed.

Samme mekanisme ligger til grund for den genbrugskampagne, som sidder på skraldebilerne på Frederiksberg med temaet: 9 ud af 10 på Frederiksberg sorterer til genbrug.

Det kaldes Social Proof og er et af mange adfærdspsykologiske greb, vi arbejder med hos Relevans.

Vil du høre, hvordan du kan øge effekten af din kommunikation ved hjælp af nudging og andre adfærdspsykologiske greb? Kontakt Morten Lorentzen på 3326 7152 eller morten@relevans.dk – eller meld dig til vores gratis seminar om adfærdspsykologi.

Se flere cases

Se flere cases