For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Troværdige kundeudtalelser slår traditionel reklame

Electrolux Professional har succes med kundecases

Storytelling – historier fra det virkelige liv med rigtige mennesker – er ofte mere effektivt i b-t-b markedsføring end traditionel reklame som for eksempel annoncer i fagblade. Fordi det taler til målgruppens følelser. Og fordi anbefalinger fra personer, som man fagligt kan identificere sig med, ofte er lige så effektive som anbefalinger fra venner og bekendte.

Troværdighed og autencitet

For at casen skal virke troværdig og autentisk, kræver det dog, at kunden udtaler sig med sine egne ord og formuleringer. Men så overbeviser den også andre potentielle kunder til at købe dit produkt.

Dét har Electrolux Professional Vaskeriløsninger for længst erfaret, og produktion af cases er derfor en fast post på årsplanen.

Her er et eksempel på en troværdig videocase, vi har produceret i forbindelse med lancering af et nyt vaskerikoncept kaldet ”Electrolux Pay per Wash”:

5 tips til produktion af troværdige videocases

  1. Find en kunde, som størstedelen af din målgruppe kan identificere sig med – og som i forvejen er begejstret for dit produkt og samarbejdet med dig.
  2. Sørg for at afstemme forventningerne med interviewpersonen på forhånd, så han/hun ved, hvor lang tid interviewet vil tage, og om det kræver praktiske forberedelser ”on location”. Aftal hvad du må bruge slutproduktet til.
  3. Få interviewpersonen til at slappe af og sig, at han/hun skal svare i hele sætninger (hvis spørgsmålene klippes ud).
  4. Stil åbne spørgsmål og indled med ”nemme” spørgsmål, så interviewpersonen kan tale sig varm.
  5. Husk at få en godkendelse på slutproduktet fra interviewpersonen, inden det publiceres.

Hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at lave troværdige cases, så kontakt Lasse Hinke2427 3254 eller e-mail lasse@relevans.dk.

Se flere cases