For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og Hubspot

29/10/2018

HubSpot er en marketingplatform, der er skræddersyet til at understøtte og automatisere din Inbound Marketing indsats. Med Hubspot får du én platform til at eksekvere hele din Inbound Marketing strategi. Ved at samle det hele, får du et 360 graders perspektiv på dine potentielle kunder. HubSpot rummer alle de værktøjer, som leder dine potentielle kunder […]


Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365

29/10/2018

Ved at opbygge intelligente leadflows, der tilpasser sig efter dine potentielle kunders adfærd og behov, hjælpes de hver især igennem faserne i købsprocessen, når de er klar. Det betyder, at du slipper for kold kanvas og møder med kunder, der endnu ikke er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing en effektiv og […]


Psykologien bag Black Friday

24/10/2018

Nogen ser frem til det – og andre sukker og tænker: skal vi nu til det igen? Black Friday skiller vandene. Men hvorfor elsker nogen Black Friday, når andre hader den? Det nemme og intuitive svar er, at elskerne vil optimere deres økonomi og ligger under for det sociale aspekt. Omvendt er haderne dem, der […]


Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.

02/10/2018

Det er mange grundlæggende erfaringer og teorier, vi kan og skal trække på, når vi bruger farver i markedsføring og kommunikation. Og der er undersøgelser og eksperimenter, vi kan blive kloge af. Først lidt om farvers bestanddele Den opfattede farve består af 3 ting: 1.  Selve farven: Rød, grøn, blå… 2. Farvens værdi: Lys eller […]


Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?

22/06/2018

Får du hvad du betaler for? Eller sagt på en anden måde: har prisen på et produkt indflydelse på din opfattelse af dette produkt? Studier viser, at prisen i mange tilfælde spiller en væsentlig rolle i forbindelse med vores opfattelse af produkters kvalitet og effekt. Et sådan studie testede effekten af samme type smertestillende medicin […]


Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”

29/05/2018

Penge er ikke bare penge. Økonomiske beslutninger afhænger i høj grad af, hvordan vi mentalt bogfører en begivenhed. Vi har fx en tendens til at overvurdere omkostningen ved at køre i taxa (som alternativ til at eje en bil), fordi taxameteret tikker løs, og vi løbende kan følge med i, at vi bliver fattigere, for […]


GDPR – fik du styr på dine databaser?

29/05/2018

Fredag den 25. maj var en milepæl for os marketingfolk: Den nye persondataforordning blev nemlig en realitet. Kravet til dokumentation for permission-afgivelse er trådt i kraft, og kravene til opbevaring af data er skærpet. Spørgsmålet er, om du fik styr på dine databaser? Ved du, hvor alle subscribers på dine mailingslister kommer fra? Hvornår der er […]


Konformitet gør dine kampagner mere effektive!

19/04/2018

Det er efterhånden en kendt strategi at benytte sociale elementer i kampagner, for at få ens målgruppe til at ændre deres adfærdsmønstre. Fx ved at appellere til, hvad flertallet gør. Men nogle gange kan det være decideret forkert at stole på, at de sociale, mentale genveje, som mennesker ofte bruger til at træffe valg med, […]


Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!

20/02/2018

Hvem har ikke hørt om forsøget, der påviser, at vi mennesker ikke har selvkontrol til at udskyde et behov? Det drejer sig om forsøget, hvor man lægger en skumfidus foran et 4-årigt barn. Barnet får at vide, at hvis det kan vente lidt med at spise, så får det en ekstra skumfidus. At børnene ikke […]


Hvordan byder du nye kunder velkommen?

20/02/2018

Uanset om du markedsfører en webshop, en detailkæde – eller du sælger til B-t-B markedet – så ved du sikkert, at en kunde, der har købt én gang hos dig, ikke pr. automatik er loyal efter første køb. Vidste du, at din kunde erfaringsmæssigt skal foretage fire køb, før det er blevet en vane for […]


Hvor dyrt er “Gratis”?

06/02/2018

Tænk hurtigt! Hvilket af følgende tilbud finder du mest attraktivt: få et gratis gavekort på 100 kr. til Magasin eller betal 80 kr. for et gavekort på 200 kr. til Magasin? Du finder sandsynligvis, det første tilbud mest attraktivt, selvom det andet tilbud økonomisk rationelt set er mere fordelagtigt. Dan Ariely (professor ved MIT) lavede […]


B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads

09/01/2018

Korridorsnak: Salgschef Jensen: ”Marketingafdelingen laver jo bare brochurer og massekommunikation”. Marketingchef Hansen: ”Sælgerne kører deres eget løb uden at koordinere med marketingstrategien”. Ovenstående udsagn er sat lidt på spidsen. Ikke desto mindre er de udtryk for en tendens, vi oplever i mange virksomheder, som arbejder på B-t-B markedet. I stedet for at samarbejde og berige […]


Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!

09/01/2018

Det er nemt at komme til at skrive ”Vi” i en tekst fra din virksomhed. Du vil så gerne fortælle kunden om alt det gode, I kan gøre for ham eller hende. Men din målgruppe er mennesker. Og hvem er nummer 1 i alle menneskers liv? Det er de selv. (Eller måske deres børn). Derfor […]


3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018

17/11/2017

Sidste år forudså vi en megatrend for 2017: Evnen til at omsætte data og arbejde effektivt med adfærdspsykologi i markedsføringen. I år siger vi: Mere af det samme! Men vi marketingfolk kommer til at arbejde med de enkelte discipliner på nye og mere intelligente måder. Tingene vil i højere grad konvergere og flyde sammen. Marketingindsatsen […]


Vil du have flere varme leads?

17/11/2017

Når du læser denne artikel, er du sikkert blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen. Lige fra de ukendte kundeemner (Suspects) […]


Hvorfor virker Black Friday?

17/11/2017

Med adfærdspsykologiske briller ligger svaret i, at mennesket i dag lever i et samfund, som vores sind egentlig ikke er gearet til at forholde sig til. Vi har forskellige måder at bearbejde information på: Den reflekterede måde og den intuitive måde. Den første er den, vi træffer langsigtede beslutninger med, og det er den, vi […]


Permission is king

04/10/2017

”Permission is king” i den digitale verden. Og har du ikke permission fra alle dine kunder og potentielle kunder, mister du hele tiden muligheder for at påvirke og sælge til dem, som netop nu er i markedet for dine produkter og services. Det er blevet sværere at skaffe permissions Du kender det sikkert fra dig […]


Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?

28/09/2017

Forestil dig, at en stor potentiel kunde er i dialog med din værste konkurrent. En attraktiv kunde, som du ikke har sørget for at indhente e-mail permission fra. Hvad er din chance for at vinde den kunde, tror du? Svaret er: Under 10%. Til gengæld vinder din konkurrent ordren med 70% sandsynlighed. Tænk, hvis det […]


Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.

27/09/2017

Der findes grundlæggende to typer af mennesker: Dem der bliver motiveret af at opnå noget. Og dem, der motiveres af at undgå noget. Opnå-personer vil gerne tjene flere penge. Hurtigt videre til næste opgave. Være populære. Undgå-personer vil hellere slippe for besvær. Vælge den sikre løsning. Få det til at fungere i praksis. Man kan […]


Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

31/08/2017

Kravet til alle os marketingfolk bliver større med den nye persondataforordning, der træder i kraft den 25. maj 2018. Kravene til dokumentation for permission-afgivelse samt kravene til opbevaring af data skærpes. Derfor bliver vi nødt til at sikre, at måden vi indsamler og opbevarer permissions og data på, opfylder de nye krav. Regler for indsamling af […]


Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og Hubspot
29/10/2018

Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365
29/10/2018

Psykologien bag Black Friday
24/10/2018

Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.
02/10/2018

Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?
22/06/2018

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”
29/05/2018

GDPR – fik du styr på dine databaser?
29/05/2018

Konformitet gør dine kampagner mere effektive!
19/04/2018

Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!
20/02/2018

Hvordan byder du nye kunder velkommen?
20/02/2018

Hvor dyrt er “Gratis”?
06/02/2018

B-t-B: Sådan får du salg og marketing til at samarbejde om at generere leads
09/01/2018

Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!
09/01/2018

3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
17/11/2017

Vil du have flere varme leads?
17/11/2017

Hvorfor virker Black Friday?
17/11/2017

Permission is king
04/10/2017

Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?
28/09/2017

Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
27/09/2017

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
31/08/2017

Sådan bruger du en lokkedue
30/08/2017

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Dialogbaseret leadgenerering
18/10/2016

Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing
18/10/2016

Sådan får du håndværkeren til
at pege på dit produkt!

18/10/2016

Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!
18/10/2016

Datadrevet marketing med RFM-modellen
14/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015