For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Ser du syner?

02/09/2015 af Lasse Hinke

Måske er det ikke så underligt. Men du kan optimere din B-t-B-markedsføring ved at se lidt nærmere på, hvordan folk har for vane at bearbejde information. Og naturligvis i særdeleshed, hvordan de bearbejder din markedsføring og kommunikation.

Lad dig ikke afskrække af, at du henvender dig til professionelle beslutningstagere. Som oftest består købscenteret af 4-6 forskellige interessenter, der hver især har ansvaret for deres fagområde. For de er også påvirkelige over for den måde, du præsenterer dit salgs-pitch.

Psykologiske og tilsyneladende irrelevante elementer kan sagtens have betydning for, om du når igennem til dem og tommelfingeren til slut vendes opad eller nedad.

 Læs også: Du kan ikke hive dig selv op ved håret

At blive bekræftet er mindre anstrengende end at blive modsagt

Mennesker har en tendens til at lede efter mønstre, og se mønstre hvor der ikke er nogen. Det kan du udnytte til din fordel.

Vi har alle sammen en tilbøjelighed til at ville forklare det, vi oplever, så det passer ind og giver mening for os. For mennesker leder efter genkendelige mønstre, de kan støtte deres forståelse på, for at lette deres beslutninger.

Omvendt har vi også en modvilje ved at se problemstillinger på måder, der udfordrer vores verdenssyn. Eller som måske endda tvinger os til helt at ændre fokus. Det anstrenger os nemlig og gør vores beslutninger vanskeligere.

Din markedsføring og dit salgs-pitch skal derfor opleves som bekræftende på dem, du henvender dig til. Det skal virke genkendeligt.

Læs også: Advarsel – dine kunder ved ikke, hvad de vil have

Takeaways

Folk vil se linedanseren! Succes med B-t-B-markedsføring og –salg er en balancegang. Folk vil på den ene side gerne have noget, der er nyt. At noget er nyt, kan i sig selv fremme dit salg.

Men det må til gengæld ikke være så nyt, så vi på købersiden skal til at ændre vores grundlæggende perspektiv. Nyt rimer nemlig også på noget, der potentielt kan være farligt. Og det kan de færreste af os lide. First movers undtaget. Så vores danske astronaut-ven er ikke ham, jeg taler om her.

Præsenterer du derfor noget, der er revolutionerende nyt, så forsøg at tænke det ind i sammenhænge, som folk genkender.

Hjælp dem. Gør det for let dem. Svar på deres ustillede spørgsmål. Og lad for guds skyld være med at anstrenge dem.

Lykkes du med det. Vel at mærke overfor alle interessenterne i købscenteret, så garanterer jeg dig for, at du som minimum kvalificerer dig til at være med i opløbet. Resten er op til dig og dine dygtige sælgere!

Hvis du vil have flere idéer til, hvad du kan gøre, og hvad du bør holde dig fra, er vi ikke mere end et opkald eller klik væk fra dig. Ring til mig på 3326 7140 eller send en mail på lasse@relevans.dk

2 svar på “Ser du syner?”

  1. Pingback: Relevans
  2. Pingback: Relevans

Der kan ikke kommenteres på dette indlæg.

Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
31/08/2017

Sådan bruger du en lokkedue
30/08/2017

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!
27/08/2015

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have
17/08/2015

Kvinder kan ikke køre bil!
27/07/2015

Din hjerne forfører dig
19/07/2015

Psst….har du lige et øjeblik?
13/07/2015

Vi holder ferielukket i uge 30 og 31 – men holder døren på klem…
09/07/2015

“Han overtalte mig til at gå i seng med sig”
07/07/2015

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26/06/2015

10 grunde til at du er menneske
(og bør kontakte os med det samme)

03/06/2015

Velkommen til 3 nye kunder!
02/06/2015

Løser du det rigtige problem?
02/06/2015

Kan SEO erstatte branding?
22/05/2015

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?
19/05/2015

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?
06/05/2015