For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Sådan får du flere permissions!

31/01/2017 af Lasse Hinke

Hvorfor er permissions så vigtige for dig og alle os andre?

Permissions er for langt de fleste af os det vigtigste brændstof i markedsføringen i 2017. E-mail marketing er i dag den hurtigste og mest effektive måde at sikre top-of-mind og kvalificeret kendskab. Samtidig rummer e-mail marketing muligheden for at arbejde med 1:1 budskaber og automation.

Advarsel! Du mister ordrer lige nu (hvis du ikke gør noget)

Hvis ikke du har permissions fra alle dine kunder og potentielle kunder, risikerer du at gå glip af ordrer. I værste fald har dine konkurrenter bedre styr på deres e-mail marketing end dig. Og dermed når de ud til dele af målgruppen, du ikke når.

Det kræver ikke den store fantasi at forestille sig, hvad det betyder, hvis dine konkurrenter når ud til bare én potentielle kunde mere end dig – og han netop nu leder efter en leverandør…

Læs også: Seminar: E-mail marketing – fra lead til kunde hurtigt og effektivt!

Hvor kan du høste permissions?

Der er mange måder, du kan få permissions på.

I praksis kan du høste permissions alle de steder, du er i kontakt med dine kunder og potentielle kunder – både i den fysiske verden og i den elektroniske. Ikke dermed sagt, at det er nemt.

I nogle tilfælde kan du være heldig, at dine kunder giver dig deres permission ganske enkelt, fordi de er glade for dig som leverandør. Du leverer værdi til dem. Og de anerkender dig for, at du leverer værdi til dem ved at give dig deres permission.

Andre kunder vil kræve en god forklaring for at give dig permission: Få deres opmærksomhed. Forøg den personlige relevans. Præsentér dit tungeste skyts til sidst, for så er det lettest at huske for dine kunder, når de skal tage stilling.

De to første kategorier kan du tale mere eller mindre rationelt til. Men der er en stor restgruppe tilbage, som du bliver nødt til at appellere til på andre mere spidsfindige måder.

Indse det. Din største konkurrent er i virkeligheden disse kunders manglende opmærksomhed. Lad være med at tro, at de bruger den nødvendige tid på at forholde sig til det, du vil tilbyde. Vær til gengæld sikker på, at de er påvirkelige af æstetik, hvor godt de kan lide dig, budskabets appel og andre psykologiske faktorer.

Vores anbefaling er, at du gør alt, hvad du kan for at høste så mange permissions, som du overhovedet kan i alle tre grupper. Vel at mærke med passende strategier, der er målrettet de tre grupperinger!

Læs vores case: Adfærdspsykologi giver 4 x gange så mange permissions

Vil du have flere permissions?

Det kræver en permission-strategi at sikre, at du når ud i alle hjørner og får samlet flest muligt permissions. Og det kræver en nøje orkestreret plan, hvor ledelsen som oftest tages med på råd og støtter op.

I langt de fleste tilfælde kræver en succesfuld permission-plan, at permissions indarbejdes i KPI- og incentive-programmer.

Hvis du vil vide mere om, hvordan du samler permissions, er du velkommen til at kontakte Lasse Hinke på telefon 24 27 32 54 eller lasse@relevans.dk – eller søge inspiration i vores oversigt over workshops designet til at få opbakning fra ledelsen, sikre fokus og samarbejde på tværs af afdelinger.

Et svar på “Sådan får du flere permissions!”

  1. Pingback: Relevans

Der kan ikke kommenteres på dette indlæg.

Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!
27/08/2015

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have
17/08/2015

Kvinder kan ikke køre bil!
27/07/2015

Din hjerne forfører dig
19/07/2015

Psst….har du lige et øjeblik?
13/07/2015

Vi holder ferielukket i uge 30 og 31 – men holder døren på klem…
09/07/2015

“Han overtalte mig til at gå i seng med ham”
07/07/2015

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26/06/2015

10 grunde til at du er menneske
(og bør kontakte os med det samme)

03/06/2015

Velkommen til 3 nye kunder!
02/06/2015

Løser du det rigtige problem?
02/06/2015

Kan SEO erstatte branding?
22/05/2015

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?
19/05/2015

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?
06/05/2015