For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing

“Always beta” er faktisk blevet et mantra her hos Relevans, når vi rådgiver vores kunder om digitale medier, bl.a. e-mail marketing. Hvad der var god latin i sidste måned er allerede forældet i dag.Vi har givet vores kunder mange gode råd om e-mail marketing ’“ bl.a. på et seminar om nyhedsbreve i efteråret 2013. Men vi er holdt op med at opstille firkantede regler for, hvad der virker. Og ikke virker.Her er nogle regler, vi stadig støder på rundt omkring, men som vi for længst har skrottet:

“Emnefeltet skal altid være på 30-50 tegn”
“Send aldrig en lang tekst-mail”
“Send altid e-mails onsdag formiddag”
“Skriv aldrig ordet GRATIS i emnefeltet”

OBS: Glem disse regler og brug i stedet din sunde fornuft – og endnu bedre:

TEST – TEST – TEST, hvad der virker på din målgruppe!

Ingen regler uden undtagelse:

Vi har alligevel en regel – eller måske snarere et godt råd – til dig:

Vær opmærksom på, hvor du sender dine e-maillæsere hen. Betragt dine links som første skridt hen imod et køb eller øget loyalitet. Send derfor ikke bare dine læsere ind på forsiden af din hjemmeside, men på en til formålet udformet landingpage (som den du sidder og læser på nu.) Og husk, at cirka halvdelen af dine læsere åbner marketing e-mails på en mobil enhed (tablet eller mobiltelefon). Derfor skal din landingpage være enkel og målrettet.

Test og lær af erfaringerne

Som nævnt anbefaler vi vores kunder at teste for at undersøge, hvad der virker bedst. Det kan være test af to varianter af emnefeltet i en mail. Eller om korte, hyppige mails med ét budskab virker bedre end længere mails med flere artikler og emner. Og husk så at dele din testviden og erfaringer med andre i din organisation. Også dét, der ikke virkede godt, er en vigtig lektie til næste gang!