For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Løser du det rigtige problem?

02/06/2015 af Lasse Hinke

Det lyder måske banalt, når jeg skriver ”Løser du det rigtig problem”. Og mit gæt er da også, at du lige som de fleste andre vil postulere, at det gør du da naturligvis. Alt andet giver jo ingen mening! Men ikke desto mindre oplever vi, at de udfordringer, vi bliver præsenteret for, ikke altid afspejler det reelle problem. Og det kan få afgørende betydning, når vi udarbejde startegier og udvikle koncepter. Vi ved jo godt, at det ikke er medvilje, at kunder gør, som de gør. Sandheden er, at de naturligvis er overbevist om, at de briefer os med udgangspunkt i den rigtige problemstilling. Men hvad er det så, der går galt?

Vi ved, hvad dit problem er!
Som oftest er det, der går galt, at man glemmer at se ude-fra-og-ind. Altså at tage udgangspunkt, hvad kunderne ser og oplever. I stedet arbejder man ud fra sin egen virkelighedsopfattelse og ud fra devisen om ”Naturligvis kender vi da vores kunder og vores marked”. Intet kan være mere forkert! Specielt i dag, hvor tingene konstant er i bevægelse, og alt udfordres, ændre kundernes opfattelse og behov sig lynhurtigt. Og det kan godt være, at du viste, hvad dine kunder ville have sidste år – eller for en måned siden. Men det er bare ikke det, de vil have nu.

Spørg dine kunder – de ved det!
Egentlig er det lige til. Spørg dine kunder om, hvad de vil have og, hvad de forventer af deres leverandør. Og spørg dem om, hvordan de ser dig og dine konkurrenter. Men husk at kunder ikke bare er kunder. For at få et 360 graders svar, nytter det ikke udelukkende at se på dine nuværende kunder. For at sikre et realistisk billede, er det mindst lige så vigtigt også at tale med potentielle- og tabte kunder. Vi starter normalt et samarbejdet med at se på alle tre grupper. Vi spørger kunder, potentielle kunder og tidligere kunder om dig og dine konkurrenter. Om styrker og svagheder – og mindst om, hvad der er vigtigt for dem. Hvad der skal til for, at de vælger dig som leverandør. Og lige så vigtigt, hvad der får dem til at vælge dig fra. Ud fra det danner vi en profil, som samtidig indeholder svarene på, hvilke udfordringer din virksomhed reelt står overfor. Og dermed har vi reelt billede af virkeligheden og ”det rigtige problem”. Kundeanalysen er trin1 i vores Marketing Management system – RMMS, som du kan læse mere om lige her nedenfor.

RMMS sikrer relevans og løsning af det rigtige problem!
I virkeligheden handler al relevant kommunikation og markedsføring om ude-fra- og-ind. For at kommunikere relevant, er det nødvendigt at forstå sine kunder og give dem præcis det, de har behov for. RMMS står for Relevans Marketing Management System. Vi har udviklet RMMS for at sikre relevans i vores kunders kommunikationen. RMMS omfatter alle delprocesser – fra analyse til revurdering. Så udover at sikre, at vi arbejder med det rigtige problemkompleks, sikrer RMMS dig top-op-minde og kvalificeret kendskab og ROI.

Hvis du klikker her, kan du maile til mig og få et sammendrag af vores arbejdsmodeller.

Et svar på “Løser du det rigtige problem?”

  1. Pingback: Relevans

Der kan ikke kommenteres på dette indlæg.

Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!
27/08/2015

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have
17/08/2015

Kvinder kan ikke køre bil!
27/07/2015

Din hjerne forfører dig
19/07/2015

Psst….har du lige et øjeblik?
13/07/2015

Vi holder ferielukket i uge 30 og 31 – men holder døren på klem…
09/07/2015

“Han overtalte mig til at gå i seng med ham”
07/07/2015

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26/06/2015

10 grunde til at du er menneske
(og bør kontakte os med det samme)

03/06/2015

Velkommen til 3 nye kunder!
02/06/2015

Løser du det rigtige problem?
02/06/2015

Kan SEO erstatte branding?
22/05/2015

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?
19/05/2015

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?
06/05/2015