For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?

06/05/2015 af relevans

Hvis du vil have kunderne til at komme til dig, skal du være der, når de har behov for dit produkt! Sværere er det ikke. Det er naturligvis lettere sagt end gjort. Og når vi taler om traditionel markedsføring, er det nærmest umuligt at væres til stede konstant. Det har de færreste budget til.

Men uanset hvad, så er det naturligvis nemmere – og ofte også mere omkostningseffektivt, når kunderne kommer af sig selv og køber dit produkt. Det store spørgsmål er bare, hvordan du får de rigtige kunder til at komme af sig selv.

Svaret er langt hen ad vejen Inbound Marketing. I hvert tilfælde, hvis du ønsker en systematiseret proces!

Vi har samlet 10 gode råd om, hvordan du hurtigt og enkelt kommer i gang med Inbound Marketing, som du naturligvis er velkommen til at søge inspiration i. Uanset hvordan du griber det an, skal du være indstillet på, at succesfuld Inbound Marketing er lig med analyse.

Effektiv Inbound Marketing = relevant content + relevant kontekst + timing

Inbound Marketing handler i høj grad om via relevant kommunikation og information. Hemmeligheden ligger i konkret viden om kunderne og deres behov. Men du er nødt til at være et skridt foran kunderne og tilbyde dem relevant information på det rigtige tidspunkt i beslutningsprocessen. Jo bedre du er til det, jo mere vil du opleve, at kunderne kommer af sig selv.

Hos Relevans har vi vores egen formel for effektiv Inbound Marketing. Formlen er enkel og består af tre ingredienser: relevant content + relevant kontekst + timing. Hverken mere eller mindre.

Det handler kort sagt om at ramme kunderne i øjenhøjde med den rigtige information, når de er parate til at modtage den.

Spørg kunderne og opbyg personas

Så spørger du måske, hvordan vi kan vide, hvornår den enkelte kunde har brug for en bestemt type information. Svaret lige til. Kig på dine kunder!

For udgangspunktet er nemlig analyse og indsamling af viden om dine kunder, dine potentielle kunder de kunder, du har mistet. På baggrund heraf kan du danne dig et præcist billede af, hvem dine bedste kunder. Og herudfra, kan du opbygge detaljerede personas.

Du skal opbygge præcis det antal personas, der dækker paletten af kundetyper, du vil tiltrække. Men husk, det er ikke din opfattelse, der tæller! Det er udelukkende dine kunders, potentielle kunders og tabte kunders opfattelse, der tæller! Så der er ingen nemme løsninger her, hvis du vil have dine personas til at fungere! Så spørg dem!

Klik her, hvis du vil have vores guide til, hvordan du opbygger personasprofiler.

Få kundens rejse til at give dig overblikket!

Viden om kunderne og deres behovet for information i de enkelte faser af beslutningsprocessen, er afgørende for succes. Derfor er afdækningen af kundens rejse helt central i forhold til, hvor i processen du skal fange deres opmærksomhed.

Det handler om at kortlægge rejsen for de enkelte personas og identificere de punkter, hvor du skal kommunikere. Når du har afdækket rejsen, produceret relevant content og stiller det til rådighed i den rigtige kontekst, søger dine kunder selv informationen, når de er klar.

Relevante links

Vi har fornylig afholdt et seminar om Inbound marketing.

Hvis du klikker her, får du præsentationen tilsendt.
10 gode råd om, hvordan du hurtigt og enkelt kommer i gang med Inbound Marketing

Guide til, hvordan du opbygger personasprofiler

Her kan du også se udvalgte klip fra seminaret.

 

2 svar på “Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?”

  1. Pingback: Relevans
  2. Pingback: Relevans

Der kan ikke kommenteres på dette indlæg.

Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018
17/11/2017

Vil du have flere varme leads?
17/11/2017

Hvorfor virker Black Friday?
17/11/2017

Permission is king
04/10/2017

Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.
27/09/2017

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
31/08/2017

Sådan bruger du en lokkedue
30/08/2017

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!
27/08/2015

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have
17/08/2015

Kvinder kan ikke køre bil!
27/07/2015

Din hjerne forfører dig
19/07/2015

Psst….har du lige et øjeblik?
13/07/2015

Vi holder ferielukket i uge 30 og 31 – men holder døren på klem…
09/07/2015

“Han overtalte mig til at gå i seng med sig”
07/07/2015

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26/06/2015

10 grunde til at du er menneske
(og bør kontakte os med det samme)

03/06/2015

Velkommen til 3 nye kunder!
02/06/2015

Løser du det rigtige problem?
02/06/2015

Kan SEO erstatte branding?
22/05/2015

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?
19/05/2015

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?
06/05/2015