For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?

19/05/2015 af relevans

I vores overkommunikerede verden flyver det rundt med buzz words og begreber, man som CMO, nødvendigvis må forholde sig til. Storytelling og content marketing er eksempler på dette. Men er det i virkeligheden ikke bare er to sider af den samme sag? Mit bud er både ja og nej.

Storytelling sælger drømme og content marketing handler om værdifuldt indhold
I udgangspunktet handler storytelling om at tilføre produkter og ydelser imaginær værdi. Det gør det lettere for forbrugerne at identificere sig med dem. For vi køber jo langt hen ad vejen i lige så høj grad den symbolværdi, produktet repræsenterer. Men hvad har det så med content marketing at gøre? Når vi skærer ind til benet, så handler content marketing eller Inbound Marketing  om at stille værdifuldt indhold til rådighed for målgruppen. Og her er det så, at det bliver interessant. For i bund og grund handler begge dele langt hen ad vejen om værdiladning. Storytelling er i udgangspunktet mere push-orienteret og content marketing er i sin rene form tænkt som pull. Så hvis vi nu drejer storytelling 180 grader og gør det til pull. Så kan man med lidt god vilje sige, at det nærmer sig det, som content marketing er sat i verden for at gøre. Nemlig at tiltrække kunder uden at være sælgende. Så er det pludselig i højere grad context og sammenhæng, der afgør, om vi taler ren storytelling. Eller om der er tale om værdiladning af indhold, som stilles til rådighed for målgruppen – og dermed content marketing.

Jeg har samlet 10 gode råd om, hvordan du hurtigt og enkelt kommer i gang med Inbound Marketing, som du naturligvis er velkommen til at søge inspiration i.

Det handler først og fremmest om relevans!
Men uanset om vi taler storytelling eller content marketing, handler det efter min mening først og fremmest om relevans i både form og indhold. Og dermed også relevans i forhold til valg af metode og værktøj. For uden relevans er det umådelig svært at tiltrække og fastholde de kunder, som i sidste ende skal vælge netop dit produkt frem for konkurrentens.

Her kan du læse mere om vores tilgang til effektiv og relevant markedsføring.

Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
31/08/2017

Sådan bruger du en lokkedue
30/08/2017

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!
27/08/2015

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have
17/08/2015

Kvinder kan ikke køre bil!
27/07/2015

Din hjerne forfører dig
19/07/2015

Psst….har du lige et øjeblik?
13/07/2015

Vi holder ferielukket i uge 30 og 31 – men holder døren på klem…
09/07/2015

“Han overtalte mig til at gå i seng med sig”
07/07/2015

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26/06/2015

10 grunde til at du er menneske
(og bør kontakte os med det samme)

03/06/2015

Velkommen til 3 nye kunder!
02/06/2015

Løser du det rigtige problem?
02/06/2015

Kan SEO erstatte branding?
22/05/2015

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?
19/05/2015

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?
06/05/2015