For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?

04/08/2016 af Lasse Hinke

Med nogle ganske få ændringer kan dit elektroniske nyhedsbrev arbejde langt mere effektivt for dig. Om nogle få linjer vil du forstå hvordan

Elektroniske nyhedsbreve eller kort og godt e-news handler om meget mere end åbnings- og klikrater. Det handler i høj grad om at skabe top of mind og varme leads.

Som oftest fungerer e-news som den brede basrytme i den løbende kommunikation, du har med dine kunder. Det er første eller andet trin på din relationsstige. Det er her, du sikrer, at dine kunder og potentielle kunder bliver opdateret løbende og kan følge med i, hvad der rør sig hos jer.

Når du rådgiver dine kunder, så adresserer du deres behov. I udgangspunktet er dit e-news ikke mærkbart anderledes.

I kraft sin natur og sit format bliver et e-news opfattet af mange som en informationskilde. Og det gør, at du med fordel kan bygge din kommunikation op omkring dit e-news. For på den måde kan du høste varme leads og lede de potentielle kunder videre i salgstragten.

Læs også: Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!

Hvilken opgave vil du have, at dit e-news skal løse?

Spørg dig selv om, hvilken rolle spiller dit e-news i din samlede kommunikation.

Samtidig er det vigtigt, at du gør dig klart, hvordan du spotter varme leads. Her anbefaler vi, at du kigger på dine læseres adfærd og herud fra laver en model. For hvis du ikke har en idé om, hvilke historier du vil have dine læsere til at klikke på, vil du også have svært ved at følge op på den interesse, du skaber hos dem.

Alt efter branche og produkt er der stor forskel på beslutningsprocessen og dermed indikation af, hvor et lead er i sin proces.

Læs også: Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?

5 gode råd til, hvordan du får mere af dit nyhedsbrev

  1. Arbejd med emnefeltet – du skal pirre nysgerrigheden – og stille læseren noget i udsigt – det øger åbningsraten
  2. Korte artikler med link til en landing page, hvor resten af indholdet ligger giver flere klik. Samtidig får du nyttig viden om, hvad dine læsere interesserer sig for
  3. Arbejd med overskrifterne – vær konkret og stil gerne spørgsmål. Det skaber engagement og dermed en tættere relation til dine læsere
  4. Teksten i knapperne er ofte undervurderet område. Prøv at være så konkret, uhøjtidelig og så lidt teknisk som muligt, men skriv i stedet, hvad læseren får
  5. Sørg for tydelige Call to actions på dine landing pages – og tilbyd gerne flere forskellige valgmuligheder, da det giver læseren en oplevelse af kontrol. Husk at dine kunder er ikke samme sted i deres beslutningsproces.

Fik du læst disse råd? Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter

For overskuelighedens skyld

Kunne du tænke dig at få mere ud af dit nyhedsbrev? Vi har gjort det nemt og overskueligt. Du kan vælge mellem tre modeller.

Læs mere om modellerne her >>

Er du interesseret i at få en vurdering af dit nyhedsbrev, er du er altid velkommen til at kontakte mig på telefon 24 27 32 54 eller lasse@relevans.dk

Du er naturligvis altid velkommen til at ringe og få et godt råd – det koster ikke noget 😉

Et svar på “Får du nok ud af dit nyhedsbrev?”

  1. Pingback: Relevans

Der kan ikke kommenteres på dette indlæg.

Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!
27/08/2015

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have
17/08/2015

Kvinder kan ikke køre bil!
27/07/2015

Din hjerne forfører dig
19/07/2015

Psst….har du lige et øjeblik?
13/07/2015

Vi holder ferielukket i uge 30 og 31 – men holder døren på klem…
09/07/2015

“Han overtalte mig til at gå i seng med ham”
07/07/2015

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26/06/2015

10 grunde til at du er menneske
(og bør kontakte os med det samme)

03/06/2015

Velkommen til 3 nye kunder!
02/06/2015

Løser du det rigtige problem?
02/06/2015

Kan SEO erstatte branding?
22/05/2015

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?
19/05/2015

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?
06/05/2015