For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Sådan har vi brudt koden for Electrolux Professional

Sådan har vi brudt koden for Electrolux!

Electrolux Professional er verdenskendt for sine professionelle Vaskeriløsninger til boligforeninger og andre, som er afhængig af at vaske professionelt. Fællesnævnerne for forbrugerne er afhængighed af et godt vaskeresultat og maskiner, der virkelig kan holde til at blive brugt. Samtidig stiller målgruppen høje krav til service og forbrug. Og så går de ikke på kompromis når det kommer til lave livstidsomkostninger (TCO).

En af de store udfordringer for Electrolux Professional er, at salgsprocessen ofte er en langstrakt affære. Opgaven fra Steen Rasmussen, Marketingchef hos Electrolux Professional, lød derfor:

Kom med et koncept, der gør det muligt for os at kortslutte beslutningsprocessen – og dermed giver salg her og nu!

Ikke en nem opgave. Men bestemt en spændende udfordring, der handler om at forstå psykologien bag beslutningsprocessen. Det kræver i høj grad viden og indsigt. Hemmeligheden er en dyb forståelse af målgruppen og deres økonomiske råderum i kombination med adfærdspsykologi. Resultatet taler for sig selv…

Afsløring – mere end 100 maskiner solgt på under to måneder!
”Det er uhørt godt!” – sådan reagerede Steen Rasmussen fra Electrolux Professional, da resultaterne for kampagnen blev gjort op. Med et salg på langt mere end 100 maskiner på bare 2 måneder har kampagnen slået alle forventninger.

”Jeg indrømmer, at vi efter vores egen mening var optimistiske, da vi satte succeskriterierne for kampagnen”, forstætter Steen Rasmussen. ”Vi forventede at sælge 80 maskiner. Derfor er jeg også nærmest blevet væltet bagover af succesen. Mere end 100 maskiner. Det er simpelthen bare fantastisk. Jeg er imponeret over Relevans’ evne til at forstå målgruppen og kommer med løsninger, også når det gælder en opgave som denne, hvor det handler om effekt her og nu”, slutter han.

Sådan vinder du slutspurten, korter salgstiden ned og vinder ordren!
Vi har samlet 4 gode råd til, hvordan du gør Electrolux kunsten efter og skaber salg her og nu:

  • Gennemskue din målgruppe – hvad tænder de på, hvad deres behov er her og nu.
  • Forstå købsprocessen – og forstå hvor grænsen for, hvad der kan disponeres af den enkelte uden at det sætter en større købsproces i gang – og sørg for at designe dit tilbud efter det.
  • Giv kunderne et tilbud, de ikke kan sige nej til! Server argumentationen på et sølvfad, så de uden videre kan bruge den internt.
  • …og sidst men ikke mindst – udnyt at din kunde er et menneske med egne ønsker og behov. Så sørg for, at der er et personligt incitament til at slå til nu og vælge netop dit produkt.

Hvis du vil vide mere om, hvordan du bryder koden og øger effekten af din markedsføring?
Så kontakt Lasse Hinke på lasse@relevans.dk eller telefon 24 27 32 54.

Se flere cases