For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

case-fotoFotolia_6238229_XL-2

SIBA Sikringer: Nu kommer kundeemnerne af sig selv!

Den evigt tilbagevende diskussion omkring værdien af brandingaktiviteter kontra målrettet målgruppeaktivering var meget aktuel, da vi startede samarbejdet med SIBA Sikringer.

Udgangspunktet var, at vi skulle generere et flow af leads, som kan sikre den fremadrettede vækst. Hidtil havde fokus været på bred branding i form af messeaktiviteter og annoncering i fagblade. Rationalet var, at med et kendt navn, kommer man i betragtning til nye projekter i industrien og bliver foreskrevet blandt de projekterende. Men det er meget svært at skabe det nødvendige kvalitative kendskab, alene med branding aktiviteter.

Adm. Dir. Christina Brædder siger ”Vores tidligere markedsføringsmodel til at åbne døre til nye kunder har vist sig langt mindre effektiv end den, som Relevans har skabt med vores elektroniske nyhedsbreve”.

Ny marketingstrategi sikrer øget kendskab og præference

Målet med den digitale markedsføring, som Relevans har udviklet til SIBA Sikringer, er at aktivere både eksisterende og potentielle kunder. Som i så mange andre virksomheder, er sælgerstaben ikke gearet til at besøge alle kunder flere gange om året. Risikoen er så, at man ikke bliver forespurgt på nye projekter, og at kunderne samtidig glemmer eller overser det serviceapparat, som man stiller til rådighed.

Første skridt er at øge det kvalificerede kendskab og skabe præference. Den første nyhedsmail fokuserede på det udbytte, mange af SIBAs eksisterende kunder og samarbejdspartnere har fået ud af samarbejdet. Formen var en meget personligt formuleret nyhedsmail.

Åbnings- og klikrater langt over industristandarden

Med 35% i åbningsrate og 10% klik nåede vi langt over industristandarden. Lige pludselig henvendte nye kunder sig, som slet ikke var på nyhedsbrevslisten. Vel at mærke kunder fra Danmarks top 100 virksomheder. Samtidig kunne vi se, at eksisterende kunder har været ivrige læsere af de interessante artikler, der blev bragt.

Vil du høre mere om casen med SIBA, så kontakt Morten Lorentzen på 33 26 71 52 eller på morten@relevans.dk

Se flere cases