For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Sådan sælger Electrolux professionelle vaskemaskiner med e-mail marketing!

Hvad gør du, når dit produkt henvender sig til mange forskellige brancher? Og hvis din målgruppes behov for dit produkt ikke er særligt udtalt?

Electrolux Professional skulle lancere en ny serie af semiprofessionelle vaskemaskiner og tørretumblere som henvender sig til en lang række brancher – lige fra små boligforeninger til havne, tandlæger og restauranter.

Når vaskebehovet er begrænset, stiller det nye krav til salgsprocessen: Electrolux vendte derfor konventionerne på hovedet og skabte en salgsmodel, hvor sælgerens rolle bliver at lukke ordren. For nu køber kunderne mere eller mindre direkte på baggrund af denne kampagne, der blev kåret som den bedste blandt alle Electrolux koncernens kampagner worldwide i 2016.

Indsigt og adfærdspsykologi

Fra starten har målet været klart: At skabe en salgsmodel, hvor kunderne bestiller maskinerne direkte i forlængelse af kampagnen.

Electrolux har opnået en markant forbedring af salgstallene ved at arbejde systematisk med målgruppernes adfærd. Gennem en dyb indsigt i hvilke adfærdspsykologiske triggere der virker, er kunderne blevet bearbejdet med relevante budskaber.

Hundredevis af maskiner solgt på få måneder

Steen Rasmussen, Marketingchef hos Electrolux Professional fortæller: “De tørre tal taler jo deres eget tydelige sprog. På få måneder er det lykkedes os at sælge flere hundrede maskiner i brancher, som vi normalt ikke har tradition for at kunne sælge til.”

Han fortsætter: “Det koncept, vi har skabt sammen med Relevans, er ganske enkelt enestående. Selv på den korte bane kan vi nu i store træk selv styre vores salg. Det er helt uhørt i en branche som vores, hvor vi normalt opererer med salgsprocesser på halve og hele år. Jeg er imponeret over Relevans’ evne til kombinere data crunching og adfærdspsykologi og skabe modeller og koncepter, der giver solide ROI’er.”

Hvis du vil høre mere om vores kampagne med Electrolux, og hvordan erfaringerne kan hjælpe dig med at optimere din salgsproces, så kontakt Lasse Hinke24 27 32 54 eller e-mail lasse@relevans.dk.

Se flere cases