For os er det alt afgørende, at content og kontekst er relevant.
Derfor hedder vores bureau Relevans. Og derfor skaber vi resultater for vores kunder.

Små ord med STOR betydning

26/06/2017

Kommunikation af et budskab handler ikke kun om formidling. Kommunikation drejer sig i lige så høj grad om at give modtageren en god oplevelse af processen med at tilegne sig viden. Fx processen ved at læse en salgsannonce eller en artikel om adfærdspsykologi. Hvis modtagerne oplever læseprocessen som vanskelig, vil de typisk opfatte det som […]


Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?

31/05/2017

Vores følelser ansporer os og motiverer os til at handle. Det er følelserne, der informerer os, og det er dem, der advarer os, hvis der er fare på færde. Følelser gør os glade, ophidsede, eftertænksomme, vrede og lykkelige. Følelser er med andre ord vigtige redskaber for, at vi kan forstå og færdes sikkert i vores […]


Dine valg er styret af naive forestillinger

20/04/2017

Prøv at forestille dig, at du skal huske 6 situationer i dit liv, hvor du følte dig selvsikker og afslappet. Forestil dig nu, at du i stedet skal huske 12 situationer, hvor du følte dig selvsikker og afslappet. Sværere, ikke? I et efterhånden klassisk forsøg blev deltagerne sat på lignende prøver, og det viste sig, […]


Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6

20/04/2017

Der indgives rekordmange klager til ombudsmanden over ulovlig markedsføring tilsendt via e-mail og sms. Og det skyldes, at kun få har sat sig ind i de ret simple regler for, hvordan en klar tilladelse fra e-mail indehaveren indhentes. Lovteksterne Skal lovteksten nærlæses, så er det markedsføringslovens §6, vi skal ind i. Lovgivningen er soleklar for […]


Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?

20/03/2017

Emnefeltet er det første du ser, når du åbner din mailbox. Alligevel bliver emnefeltet ofte nedprioriteret. Og det er rigtig synd. Faktisk viser vores egne test og undersøgelser, at det kan være direkte ødelæggende for resultatet af dine e-news, eDM’er og andre e-mailaktiviteter, hvis ikke emnefeltet rammer lige ind i hjertekulen på dine læsere. Netop […]


Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?

19/03/2017

Hvis jeg siger ordet ”journalist”, tænker du så først på ordet ”gul”, ”cykel” eller ”interview”? Jeg vender tilbage til spørgsmålet senere. Folk er ofte usikre på, hvad der er den bedste beslutning i en given situation. Nogen gange kan vi befinde os i situationer, hvor det kan være svært at vide, hvad der er normal […]


Sådan får du flere permissions!

31/01/2017

Hvorfor er permissions så vigtige for dig og alle os andre? Permissions er for langt de fleste af os det vigtigste brændstof i markedsføringen i 2017. E-mail marketing er i dag den hurtigste og mest effektive måde at sikre top-of-mind og kvalificeret kendskab. Samtidig rummer e-mail marketing muligheden for at arbejde med 1:1 budskaber og […]


Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?

30/01/2017

Du er ude for at bytte nogle af julegaverne. Og det ville da heller ikke være tosset, hvis du kom hjem med et godt tilbud eller to. Du går ind i en tøjforretning, og der går ikke længe før du ser, at de har skjorter i dit favoritmærke på tilbud. De giver dig 40% rabat. […]


Tving dine kunder til at tage stilling

12/12/2016

Mange af de beslutninger, som bringer os i problemer, skyldes, at vi ofte kører på automatpilot. Ofte uden at vi er klar over det. Vi ser bort fra viden, der kunne være til gavn og nytte. Vi glemmer at overveje vigtige beslutninger, men træffer i stedet det hurtigere, lettere valg. En gang i mellem kan […]


Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

2017 bliver året, hvor det hårde og det bløde går hånd i hånd. Business Intelligence med hårde facts om kundernes adfærd og transaktioner er et effektivt værktøj til digital markedsføring. At udnytte denne viden til at lave personaliseret kommunikation, der er relevant og rettidig for modtageren, har både vi hos Relevans og de fleste af […]


Når din Data Marketing bliver personlig

22/11/2016

Du har lavet din analyse. Du ved, hvem der køber. For eksempel har du fået svar på, om dine kunder er mænd eller kvinder, om de er unge eller gamle. Du ved, hvor ofte de handler. Du ved eksempelvis, om det er “tilbudsjægeren”, der kun handler sporadisk. Du ved, hvor mange der handler hos dig […]


Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Kan du huske, hvornår du sidst var på tilbudsjagt? Og kan du huske, om tilbuddene var skrevet med store typer, for at fange din opmærksomhed? Forskning viser, at du kan tjene flere penge, hvis du bedre forstår, hvordan forbrugerne oplever tal. De færreste, der vil sælge noget til andre, udnytter det enorme potentiale, der ligger i at […]


Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen

12/09/2016

Så er den i handlen! Relevans’ nye bog, hvor vi går i dybden med, hvor vi som mennesker ikke agerer rationelt – selv ikke i business to business indkøb. Vi ligger alle under for en adfærdspsykologisk kodning, som vi ikke kan undslå os. Du får en gennemgang af mange adfærdspsykologiske begreber, og hvordan du kan […]


Så er Kapitel 5 klar!

08/09/2016

Kapitel 5 i ’Byggebranchen digitale A-Z ’ handler om at kommunikere i øjenhøjde med målgruppen. Det lyder måske let. Men erfaringen viser, at man ofte falder i grøften og kommunikerer ”inde-fra-og-ud” og fortaber sig i tekniske detaljer, selvom intentionen er at kommunikere på målgruppens præmisser. Og det bliver naturligvis ikke lettere, når vi taler om […]


Det er ganske uhørt!

16/08/2016

“B-t-B: Sådan sælger Electrolux hundredvis af vaskemaskiner hurtigt og nemt med e-marketing…” Denne case samt en masse gratis råd og tips finder du i vores august e-news. Vil du have mere ud af dit e-news? Du kan uden tvivl få langt mere ud af dit e-news. Læs 5 gode råd til, hvordan du får kunder […]


Får du nok ud af dit nyhedsbrev?

04/08/2016

Med nogle ganske få ændringer kan dit elektroniske nyhedsbrev arbejde langt mere effektivt for dig. Om nogle få linjer vil du forstå hvordan Elektroniske nyhedsbreve eller kort og godt e-news handler om meget mere end åbnings- og klikrater. Det handler i høj grad om at skabe top of mind og varme leads. Som oftest fungerer […]


Forventninger former dine kunders oplevelser

04/08/2016

Det, der driver folks valg og vurderinger, kan i høj grad påvirkes. De farves af, om udgangspunktet for deres vurdering er høj eller lav Var du ude at rejse med familien i ferien? Måske sydpå. Forestil dig, at I har været en tur til Toscana. Inden afrejse har I pakket kufferterne, og børnene har været […]


Drikker du vin af et papkrus?

27/06/2016

Sommerferien står for døren. For mange er det lig med varme grillaftener og eventuelt en fly-tur sydpå. Grill betyder for mig, at der er også skal rødvin på bordet. I den forbindelse så forestil dig følgende lille tankeeksperiment. Du kommer ned til din lokale vinhandler, der reklamerer med, at du får fire papkrus sammen med […]


Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt

20/06/2016

Mennesker er slaver af rutiner og vaner. Vi er dovne og lider af vrangforestillinger. Vi forsøger – ofte helt ubevidst – at handle på baggrund af den mindst mulige indsats. Vi handler langtfra altid ud fra den rette information. Hvem kan ikke nikke genkendende til, at man i bagklogskabens lys skulle have valgt den anden […]


88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold

13/06/2016

Vi havde det på fornemmelsen. En af de mange myter om SEO arbejde er sejlivet. I vores lille 3-spørgsmåls analyse viser, at hele 88% af de 99 personer, der har taget analysen, mener, at flere links på en hjemmeside er bedre end mere indhold. Googles algoritmer er nu så veludbyggede, at mere indhold – vel […]


Følg Relevans

Tilmeld e-news

Få relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.

INDLÆG

Små ord med STOR betydning
26/06/2017

Hvordan får du kunderne til at elske det du sælger?
31/05/2017

Dine valg er styret af naive forestillinger
20/04/2017

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6
20/04/2017

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?
20/03/2017

Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?
19/03/2017

Sådan får du flere permissions!
31/01/2017

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?
30/01/2017

Tving dine kunder til at tage stilling
12/12/2016

Trends for 2017 marketing:
Det hårde med det bløde

05/12/2016

Når din Data Marketing bliver personlig
22/11/2016

Når 3 er større end 5 – psykologien
bag vores opfattelse af pris

25/10/2016

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen
12/09/2016

Så er Kapitel 5 klar!
08/09/2016

Det er ganske uhørt!
16/08/2016

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?
04/08/2016

Forventninger former dine kunders oplevelser
04/08/2016

Drikker du vin af et papkrus?
27/06/2016

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt
20/06/2016

88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold
13/06/2016

Nyhedsmail april 2016
11/05/2016

Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter
11/05/2016

Orkestrér dine kunders vaner
19/04/2016

Hvad er det nye sort i 2016?
10/02/2016

Hvilke oplevelser giver du dine kunder?
08/02/2016

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?
18/12/2015

Nyhedsbrev november/december
10/12/2015

Børsen vælger Relevans til CEM projekt
03/12/2015

Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!
04/11/2015

Release på kapitel 4 i Byggebranchens Digitale A-Z
22/10/2015

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation
20/10/2015

Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?
16/10/2015

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!
07/10/2015

Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?
05/10/2015

Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?
02/10/2015

Stein Bagger og den glohede kogeplade
08/09/2015

Ser du syner?
02/09/2015

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!
27/08/2015

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have
17/08/2015

Kvinder kan ikke køre bil!
27/07/2015

Din hjerne forfører dig
19/07/2015

Psst….har du lige et øjeblik?
13/07/2015

Vi holder ferielukket i uge 30 og 31 – men holder døren på klem…
09/07/2015

“Han overtalte mig til at gå i seng med ham”
07/07/2015

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26/06/2015

10 grunde til at du er menneske
(og bør kontakte os med det samme)

03/06/2015

Velkommen til 3 nye kunder!
02/06/2015

Løser du det rigtige problem?
02/06/2015

Kan SEO erstatte branding?
22/05/2015

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?
19/05/2015

Hvorfor får du ikke bare kunderne til at komme til dig?
06/05/2015